מטבעות קריפטוגרפיים

מאז שהביטקוין נכנס לחיינו בשנת 2009, ההתייחסות הרגולטורית אליו עברה שינויים רבים. המטבע הדיגיטלי המבוסס על טכנולוגיית בלוקצ'יין (שרשרת בלוקים), אמנם לא תלוי בגוף מרכזי כמו בנק או ממשלה, אך הרשויות בעולם הוציאו לגביו הנחיות רגולטוריות הנוגעות להיבט המיסוי.

מס ההכנסה האמריקאי הגדיר בשנת 2014 את הביטקוין כנכס, והתווה מדיניות מס אותה אימצו בשאר מדינות העולם, כולל ישראל. הביטקוין ושאר המטבעות הקריפטוגרפיים כמו אתריום CARDANO , נחשבים כנכס ולא כמטבע כדוגמת השקל או הדולר.
לכן, כל מימוש ומכירה של ביטקוין, נחשב כאירוע מס המחייב בדיווח לרשויות המס ובתשלום מס רווח הון של 25%.

חשוב לדעת בנוסף, שנכון להיום גם כשאנחנו ממירים מטבע דיגיטלי אחד באחר ואף , התרחש כאן מבחינת רשות המיסים אירוע מיסוי, גם אם עדיין לא הרווחנו כספים מהמטבע החדש ואנחנו חייבים לדווח עליו לרשות המסים.

זקוקים לייעוץ בנושא מטבעות קריפטו? צרו איתנו קשר
עו"ד גיא סרוסי משמש כיו"ר (משותף) של ועדת מטבעות קריפטוגרפים במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.

ביטקוין ומטבעות דיגיטליים- פעילויות המשרד

סיוע בהפקדת כספים שמקורם במטבעות דיגיטליים לבנק

לקוחות רבים פונים אלינו לאחר מימוש המטבעות והפיכתם לדולרים או שקלים כדי להעביר אותם בחזרה לחשבון הבנק. הרגולציה בישראל מצד בנק ישראל קפדנית וקשוחה, ולכן הבנקים בארץ מתייחסים בעין עקומה לכספים שמקורם במטבעות דיגיטליים ולא ששים לקבל אותם ללא הכנה מתאימה מצד הלקוח.
חשוב להבין שמבחינת הבנקים ברגע שיצאתם מהמערכת הבנקאית למטבעות קריפטוגרפים- מבחינת הבנק זה בדיוק כמו שמשכתם כסף מזומן וכעת אתם מבקשים להחזירו לבנק, ועוד סכומים גדולים.
צריך לספק לבנק את נתיב המטבע. איפה היה הקריפטו, מה עשה ואיך מצא את דרכו חזרה.

ללא הכנה מוקדמת, העברת כספים לבנק שמקורם במימוש מטבעות דיגיטליים, יכולה להביא לסגירת חשבון הבנק שאליו רוצים להעביר את הכספים, אובדן של הכספים ומצד שני חיוב בתשלום מיסים בגינם.
כך, שכספים ישולמו בגין המיסוי מכיסו הפרטי של הלקוח ולא מרווחי הכספים שמקורם במטבעות. במצב כזה בעצם יש הפסד ולא רווח, למרות שהרווחתם תשואות מרשימות במטבעות קריפטוגרפים.

הליך העברת הכספים מזירת המסחר של המטבעות הדיגיטליים לחשבון הבנק, כרוך בהכנת דו"ח העוקב אחר תנועות הבלוקצ'יין. דו"ח זה מזהה אותן כתנועות שאינן קשורות בהלבנת הון, מסביר את נתיב המטבע, ומפיג את חשש הבנקים.
העברת הכספים שמקורם במטבעות הדיגיטליים לחשבון הבנק שלכם, כרוכה בתהליך מורכב אך אפשרי בהחלט ואנחנו עושים את זה לא מעט.
אנו עוזרים ללקוחותינו, מלווים אותם מול מחלקות הציות בבנקים השונים ומסייעים להם לעמוד בדרישות הרגולציה בישראל למניעת הלבנת הון.
אנו מבצעים הערכת סיכונים להלבנת הון בפעילות של המטבעות הדיגיטליים, תוך דגש על אימות הבעלות בנכסים ומקור הכספים. רק כספים שאנחנו בטוחים ביכולתנו להכניס לבנק מהארנקים בדיגיטליים יכללו בדו"ח כדי למנוע כל סיכון ללקוח.

עו"ד גיא סרוסי ראש ועדת מטבעות קריפוטגרפים במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין
עו"ד גיא סרוסי ראש ועדת מטבעות קריפוטגרפים במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין

גילוי מרצון על פעילות בביטקוין

לצד תכנון מס נכון, כדי להימנע מקנסות בגין אי דיווח ותשלום מיסים, יש לתעד את כל הפעילות שלכם בזירת המסחר – מכירות, משיכות והפקדות כולל תאריך ושעת הפעולות, סכומים ושערים.
אנחנו ממליצים גם לאסוף את כל כתובות הבלוקצ'יין של הרכישות והמכירות של הביטקוין, וכן לשמור תיעוד של המוכרים או הקונים שעמם התקשרתם.
מומלץ גם לשמור את ההתקשרות שלכם עם רשויות המס בעניין, ולאסוף מיילים ומכתבים שקיבלתם מרשות המס לגבי המטבעות הדיגיטליים שלכם.
כאמור, ביטקוין ושאר המטבעות הדיגיטליים נחשבים כנכס ולכן מחייבים דיווח מלא לרשות המיסים ותשלום מס בזמן אמת.
כל ישראלי מחוייב לדווח על כל עסקה ופעולה במטבעות דיגיטליים, כמו קנייה, מכירה, קבלת תשלומי ריבית והחלפה בין מטבעות. חוסר דיווח נחשב כעבירת מס ועלול להוביל לקנסות ואף להגשת כתב אישום פלילי בגין העלמת מס.

אנו במשרד עורכי הדין סרוסי ושות' מלווים משקיעים בהליך גילוי מרצון מול רשות המיסים. במסגרת השירות, אנו מלווים את לקוחותינו מול רשות המיסים, ומגישים דיווח בשקיפות מלאה על כל הפעילות שלהם במטבעות הקריפטו.
השירות שלנו בהכרח יסייע לכם לשלם את מינימום המס הנדרש בהתאם לחוק, ויאפשר לכם ליהנות ממקסימום רווחים באופן חוקי.

הגנה משפטית במקרים של עוקצים והונאות

לצערנו, קיימים לא מעט מקרי הונאה בתחום המטבעות הדיגיטליים. רק לאחרונה פורסם כי 26 ישראלים נעצרו במבצע משותף של משטרת תל אביב וה-FBI בחשד כי הונו לקוחות מרחבי העולם בהונאת מטבעות דיגיטליים. משרדנו מסייע לנפגעים בהונאות הקשורות במטבעות דיגיטליים וחברות בלוקצ'יין, ורושם הישגים משמעותיים בבתי המשפט תוך חשיבה משפטית וטכנולוגית להחזרת הכספים לנעקצים.
נסיונות עוקץ רבים משתוללים כעת.
זכיות בירושה שמופיעות פתאום במייל, אנשים חולים הזקוקים לתרומה בביטקוין ועוד ועוד.
לצערנו אנשים תמימים נופלים בפח של מלכודות אלה, ומגיעים אלינו בנסיון להשיב את הכספים האבודים. לא אחת אנו מוצאים כי גורמים כמו בנקים היו מעורבים בדרך וניתן להטיל עליהם אחריות.

עו"ד גיא סרוסי ראש ועדת מטבעות קריפוטגרפים במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין

ליווי משפטי לעסקים המבוסס מטבעות דיגיטליים

כיום, התשלום בביטקוין ובשאר המטבעות הדיגיטליים הפך נפוץ מאוד, ויותר ויותר אנשים בוחרים להשתמש במטבעות אלו לרכישה של מוצרים מעסקים שונים.
אנו מלווים עסקים גדולים כמו גלריות אמנות, רשתות תכשיטים ועסקים ברי קיימא שבוחרים לקבל ביטקוין כמטבע תשלום. בתפקידינו כקציני ציות אנו מכינים את התשתית לקבל התשלומים במטבעות קריפטוגרפים ומלווים את בית העסק בסוגיות משפטיות שונות שצצות מדי יום.
אנו גאים לסייע ללקוחות בכל הנוגע לקבלת תשלום מבוסס מטבעות, וכן עוזרים לבצע רכישות עם המטבעות באופן מבוקר ובטוח.

יוזמת חקיקה בתחום המטבעות הדיגיטליים

בימים אלו, עורך דין גיא סרוסי מוביל מספר יוזמות חקיקה בניסיון להקל על הרגולציה הכבדה בענף. זאת, מתוקף תפקידו כיושב ראש (משותף) ועדת מטבעות מחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.
נכון להיום המרה של מטבע דיגיטלי אחד במטבע דיגיטלי אחר, נחשבת לאירוע מס וחייבת במס רווח הון של 25% כמו גם דיווח לרשות המיסים. הסיבה לכך היא שמבחינת רשות המיסים המרה של מטבעות דיגיטליים כרוכה בשתי פעולות – פעולת מכירה של המטבע עליה יש לשלם מס, וכן פעולה של רכישת המטבע החלופי. כל פעולה של המרה, כרוכה בתשלום מס רווח הון. חשוב לציין כי גם אם שווי המטבע המומר לשווי המטבע אליו ברצונכם להמיר, ההמרה בין המטבעות תיחשב בכל זאת כאירוע מס.

עורך דין סרוסי יוזם הצעת חוק במסגרת ועדת מטבעות קריפטו במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין, להקלת הרגולציה ביחסם של הבנקים לכסף שמקורו במטבעות דיגיטליים.
בקרוב תצא ועדת מטבעות דיגיטליים במחוז מרכז בראשותו של עו"ד סרוסי, עם חוות דעת המפרטת מהם המקרים הקלים והבטוחים, בהם יכול הבנק לנהוג הפחתת רגולציה. זאת, כשהוא מתבקש לאפשר להעביר אליו כספים שמקורם במטבעות וירטואליים. חזונה של הוועדה הוא שחוות הדעת תחייב את הבנקים, כך שלפחות במקרים מסויימים תוקל הרגולציה באירועי העברת כספים שמקורם במטבעות דיגיטליים.

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

עו"ד גיא סרוסי משמש כיו"ר (משותף) של ועדת מטבעות קריפטוגרפים במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.

תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או חייגו  03-6016565

מידע נוסף שווה קריאה..

מה יש לביל גייטס נגד איילון מאסק ומטבעות דיגיטליים?
נראה שהוויכוח הציבורי הסוער סביב המטבעות הדיגיטליים גולש לאחרונה למלחמה אמיתית.
בעוד שמספר לא מועט של מעצבי דעת קהל, שהיזם ואיל ההון אילון מאסק הוא המפורסם שבהם..
להמשך קריאה