מה יש לביל גייטס נגד איילון מאסק ומטבעות דיגיטליים?

מה יש לביל גייטס נגד איילון מאסק ומטבעות דיגיטליים?

נראה שהוויכוח הציבורי הסוער סביב המטבעות הדיגיטליים גולש לאחרונה למלחמה אמיתית. בעוד שמספר לא מועט של מעצבי דעת קהל, שהיזם ואיל ההון אילון מאסק הוא המפורסם שבהם, מתארים את המטבעות הדיגיטליים כמהפכה הגדולה ביותר של העשור השני של המילניום, מתייצבים אחרים, לא פחות מפורסמים, וטוענים בדיוק את ההיפך.

כך למשל, מייסד מיקרוסופט ביל גייטס, לא מפספס הזדמנות לתאר את הביטקוין ואחיו המטבעות הדיגיטליים, כבועת השקעות מסוכנת, המלאה באוויר חם, שתתפוצץ ותזרע אחריה הרס רב.
נדמה שגייטס לא מסתפק רק באזהרת עוקביו, אלא החליט לאחרונה לנקוט במעשים. על פי פרסומים, הימר גייטס נגד המניה של חברת הרכב 'טסלה', שבבעלות יריבו אילון מאסק, תוך הפעלת לחצים למוטטה.

זקוקים לייעוץ בנושא מטבעות וירטואלים? צרו איתנו קשר
עו"ד גיא סרוסי משמש כיו"ר (משותף) של ועדת מטבעות קריפטוגרפים במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.

בעוד שעמדתם של המשקיע האגדי וורן באפט ושל יו"ר קרן המטבע הבינ"ל לשעבר, ונשיאת הבנק האירופי בפועל כריסטין לגארד נגד ההשקעות בקריפטו מובנת (כל אחד בשל אופיו והשתייכותו) מלחמתו של ביל גייטס, חסיד הטכנולוגיה והחדשנות, בעולם המטבעות הדיגיטליים נותרה בעיניי לחידתית.
מה הפך דווקא את גייטס, למתנגד כה חריף למהפכת הביטקוין. מדוע הוא מעמיד את כל יוקרתו המקצועית וכובד משקלו נגד מהפכה זו? האם הדבר נובע באמת מיכולת חיזוי מופלאה, ודאגה אמיתית לכספם של המשקיעים, או שמא מחזיק גייטס אג'נדה סמויה כלשהי.
הונו של גייטס נאמד, נכון להיום, ב-139 מיליארד דולרים, על כן לא מדובר ככל הנראה בתאוות בצע. פעולותיו, כך נראה, לא נובעות מרצון לגריפת רווח מהיר, אלא יותר מרצון להרוס את יריבו הקולני.
מי שיצפה בסדרה המצוינת 'בתוך מוחו של ביל גייטס', המשודרת בנטפליקס, ייווכח עד כמה התרחק גייטס משאיפותיו הישנות לרווח אישי. המיני-סדרה מתארת בארבעת פרקיה, את תרומתם העצומה של גייטס ואשתו לשעבר, מלינדה, למאבק בהתחממות הגלובלית, ברעב ובסבל האנושי בעולם.
התנגדותו של גייטס למהפכת הקריפטו נובעת לדעתי ממניע אידיאולוגי טהור, ומדאגה אמיתית לעתיד העולם.
אם היינו מנסים להיכנס באמת לראשו של גייטס, אני מעריך שהיינו מגלים שהוא שואף שמדינות העולם כולן תתאחדנה תחת ממשלה אחת, שתוביל את העולם בדרך החתחתים הצפויה לו בעשורים הקרובים.
לשיטתו של גייטס רק תכנון ושיתוף פעולה בין ממשלות לארגונים וולונטריים יגאלו את העולם מגורלו האפל.
ואם יש משהו שנוגד את רוח הביטקוין והמטבעות המבוזרים הוא רעיון זה הרעיון של שלטון מרכזי. דור חסידי הביטקוין, שנדרס בשנתיים האחרונות על ידי הקורונה והשלכותיה הרוחביות, איבד כבר מזמן את אמונו בממשלות מרכזיות.
הדור הצעיר הזה, שמזרים את הונו אל מחוץ לשווקים הקונבנציונליים לעבר המטבעות הדיגיטליים חרד בעיקר לחופש שלו. הוא לא קונה יותר את הקריאות לפעולה משותפת. שאיפתם של חסידי הביטקוין נתונה מעל לכל לחופש האישי שלהם ושל כלל האוכלוסייה העולמית. נטייה זו גוברת לעיתים גם על אינטרסים חשובים של המדינה כמו גביית מס אמת ודיכוי ארגוני פשע.
מאסק לעומת גייטס, מדגים שוב ושוב עד כמה מדינות הן מגושמות ועתירות האינטרסים הנוגדים. הדרך שבה הצליח מאסק לגבור על נאס"א במרוץ לחלל, הדגים עד כמה יוזמה פרטית המשופעת בכסף וחזון אמיתי, יכולה להתוות עתיד טוב יותר לאנושות כולה. מאסק לא הסתפק בכך, וגם תרם לאחרונה, בצורה מאסיבית, להצלחת אזרחי אוקראינה במאבקם נגד הפלישה הרוסית, כשנידב את מערך הלוויינים שברשותו לטובת מאבקם, ובכך סייע להם לשרוד את מתקפת הסייבר הרוסית שאיימה לשתק את יכולותיהם.
מאסק מאמין שעתיד האנושות תלוי בחופש הפרט, ובמאבק נגד עריצות מכל סוג שהוא. אמונה זו גם משתקפת היטב בניסיונו האחרון לרכוש את 'טוויטר', ואמירותיו נגד צנזורה מכל סוג שהוא על המשתמשים בה.
אולי גייטס צודק בכך שרק שיתוף פעולה יביא מזור לעולמנו מול התפוצצות האוכלוסין, המחלות המדבקות וההתחממות הגלובלית. אבל בנוגע לעתיד הביטקוין האת'ריום, נראה כי הוא טועה טעות מרה.

הליך גילוי מרצון

זקוקים לייעוץ בנושא מטבעות וירטואלים? צרו איתנו קשר
עו"ד גיא סרוסי משמש כיו"ר (משותף) של ועדת מטבעות קריפטוגרפים במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.

נדמה ששוק הטכנולוגיה אמר השנה, יותר מתמיד, את דברו. אין כיום חברת הייטק מובילה אחת שלא משקיעה מאות מיליוני דולרים ואף יותר בפיתוח וברכישת פלטפורמות הרוכבות על טכנולוגיית בלוקצ'יין, טכנולוגיה שעליה מבוסס המסחר במטבעות דיגיטליים. הרשימה ארוכה וכוללת את כל הענקים: מטא (פייסבוק) אלפא-בית (גוגל) אמזון ומי לא?
על כן אני מציע להסתכל בעין ביקורתית כלפי ההתבטאויות של גייטס, באפט ולאגרד נגד שוק הקריפטו – בעין חשדנית ומפוכחת. מדובר אולי במאבק אידיאולוגי חשוב, אבל בינו לבין מה שהולך להתרחש בשוק הקריפטו בקרוב, אין ככל הנראה שום קשר.

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

עו"ד גיא סרוסי ראש ועדת מטבעות קריפוטגרפים במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין

מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים

סכסוך ירושה בין אחים

לצערנו סכסוך ירושה בין אחים הוא אירוע שכיח, התחושות הקשות סביב המוות וחלוקת הרכוש של ההורים מוביל לא פעם לקרע בתוך המשפחה. הגורמים לסכסוכי אחים

קרא עוד »