קבלן רשום

מה לעשות כאשר קבלן רשום פושט רגל?

רכשתם נכס בעזרת קבלן רשום והוא נקלע לבעיות כלכליות? כך תתמודדו

  החשש מהפתעות לא נעימות בתהליך של רכישת דירה, הוא לפעמים דווקא "בריא", זאת כיוון שהוא זה שמניע אתכם כרוכשים, לבצע בדיקות רבות לפני התנעת התהליך. פעולות אלו יכולות למנוע עוגמת נפש רבה בהמשך, כאשר עלולות לצוץ בעיות שאינן תלויות בכם. דוגמה לכך היא מצב שבו קבלן רשום שמוכר נכסים, הופך לפושט רגל ועתיד עסקאות הנדל"ן שבאחריותו – מוטל בספק.  

מיהו קבלן רשום ומדוע הרישום חשוב?

הנושא של רישום קבלנים הופך לקריטי, עבור מי שמתמודד מול קבלן שקרס כלכלית והפך את חייהם של האנשים שקנו ממנו דירות. למעשה, זהו הנושא הראשון שכדאי לברר, כאשר מתחילים בהליך רכישה מול קבלן. הרישום כחוק מאפשר לכם להיות רגועים בנוגע לרמת הבטיחות של הבניה ולרצינות של העסק שלו. קבלנים רשומים רשאים לבצע עבודות בנייה בסכומים גבוהים יותר ולכן אין ספק שקבלן שאיננו רשום, פשוט לא יכול להיות אחראי על נכסים בתהליך בנייה העומדים למכירה. קבלן שרשום בפנקס הקבלנים, הוא בעל מקצוע שיש ממנו דרישות רבות וזאת בשל ההכשרה שהוא קיבל והביקורות שהוא צריך לעבור, על מנת לקבל את ההסמכה. כחלק מחוזה הרכישה, תוכלו להיות סמוכים ובטוחים מהערבונות שיציג בפניכם קבלן כזה, שמטרתן להגן עליכם כקונים במקרים של בעיות כלכליות שיובילו לסגירת עסקיו של הקבלן – עוד לפני שבניית הנכס שרכשתם תושלם.  

איך עורכים בדיקה מקיפה לגבי הקבלן ומונעים הסתבכות?

מומלץ לבחון היטב את כל הפרטים של הקבלן שעומד מולכם, בסיוע עורך דין, הרבה לפני שהחוזה לרכישה נחתם. הנושאים שיש לבדוק כוללים לפני הכל את רישום הקבלן בפנקס הקבלנים. לאחר מכן, חשוב לבדוק את האמינות של הקבלן, עניין שאפשר לברר בעזרתם של אנשים שכבר קנו נכסים ממנו בעבר, אולי אפילו מאותו הפרויקט ממש. המצב הכלכלי של הקבלן הוא נושא שאין רוכשים רבים ששמים עליו דגש, אבל הוא מהווה את מרכז הבעיות הפוטנציאליות במקרים של פשיטת רגל, לכן וידוא שאין עיקולים וחובות כנגד הקבלן הוא שלב חשוב. את הפרטים הללו ניתן לבדוק בקלות יחסית, בפנייה אל רשם החברות או בחיפוש מהיר ברשת. עניין נוסף, הוא ביצוע בדיקה לגבי רישום הקרקע של הנכס, אשר צריכה להיות רשומה על שם הקבלן בעת המכירה. את הפרטים הללו ניתן לקבל דרך משרדי רישום המקרקעין.  

התמודדות עם קבלן העומד לפני פשיטת רגל

הסיכון של הכסף שלכם במקרה של קבלן רשום אשר פשט את הרגל הוא גדול. אתם, למעשה, הופכים לנושים בלתי מובטחים ואתם צפויים לקבל את כספכם בחזרה רק לאחר פירעון חובותיו של הקבלן. אם בכל זאת נקלעתם למצב שכזה, תוכלו לממן את המשך הבנייה של הנכס או לבקש "פיצויי השבה" מהקבלן, על פי הבטוחות שהציג בתחילת ההתקשרות ביניכם. התאגדות של כמה דיירים שעתידים להיפגע מפשיטת הרגל ונקיטת פעולה יחד, עשויה גם היא לסייע להשבת הכספים של כולם.  

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

משרדנו מתמחה בייעוץ משפטי בנושא מקרקעין

מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים