המשפט האזרחי

אילו תחומים כולל המשפט האזרחי בישראל?

תחומי המשפט האזרחי בישראל

בישראל ישנם שני תחומי חוק שמטרתם להרתיע או להעניש בגין עוולות חמורות, או לפצות את הקורבנות של מעשי עוולה אלה – הראשון הוא המשפט הפלילי, העוסק בהתנהגות שניתנת להתפרש כעבירה כלפי הציבור, החברה או המדינה (גם אם הקורבן המידי הוא אינדיבידואל), כך למשל מקרי רצח, תקיפה, גניבה או נהיגה בשכרות; והשני הנו המשפט האזרחי עוסק בהתנהגות המהווה פגיעה באדם או בגורם פרטי אחר (כמו תאגיד) כך למשל הפרת חוזה, גרימת פגיעה, מוות או נזק לרכוש. בחברה מערבית מתורבתת יש חוקים שנועדו לשמור ולהגן על זכויות האנשים. הביטוי ״להגן״ מכסה מספר מונחים הנוגעים לחוק, כמו הגנה מפני פגיעה, הגנה מפני הונאה, הגנה מפני ניצול או הגנה מפני עוולות כאלו ואחרות. להלן התחומים המשפטיים הבולטים והנפוצים ביותר בכל הנוגע למשפט האזרחי במדינת ישראל נכון לימים אלו:

משפט מסחרי –

המשפט המסחרי הוא היבט מרכזי בחוק, שרק מעטים מבינים אותו, למרות שיש לו השלכות עצומות על האוכלוסייה. המשפט המסחרי מסדיר את התנהלותם של אנשים, סוחרים ובעלי עסקים העוסקים בסחר ובמכירות (כולל במסחר אלקטרוני). זהו אחד התחומים המשפטיים החשובים ביותר לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים. וגם אם אתם לא חלק מהעולם הזה, החוק המסחרי עדיין יכול להשפיע עליכם, מכיוון שהוא מכסה הגנה גם על צרכנים, למשל.

דיני משפחה

דיני המשפחה הם תחום משפטי המתמקד בין היתר בסוגיות הכרוכות בקשרי משפחה, כגון: אימוץ, גירושין ומשמורת ילדים, או מקרים שעלולים להגיע לתרחיש של עבירות אלימות במשפחה. עורכי דין העוסקים בדיני משפחה יכולים לייצג לקוחות בהליכים משפטיים לענייני משפחה או להיות מעורבים במשא ומתן הקשור לעניינים אלה. עורכי הדין הם אלה שמנסים מסמכים משפטיים חשובים כמו עתירות לבית המשפט או הסכמי רכוש.

דיני נזיקין –

דיני נזיקין הם תחום חוקי המכסה את מרבית התביעות האזרחיות. ככלל, כל תביעה שמגיעה לבית משפט אזרחי, למעט סכסוכים חוזיים, נופלת תחת הכותרת של ׳דיני נזיקין׳. התפיסה של דיני הנזיקין היא לתקן את העוולה שנעשתה לאדם מסוים ולספק לו הקלה, בדרך כלל על ידי מתן פיצויים כספיים, בגין הנזק שנגרם לו.

דיני חוזים –

חוזה הוא הסכם בין שני צדדים או יותר שניתן לאכיפה באופן חוקי, כאשר כל אחד מהצדדים לקיים את החובה שלקח על עצמו בחוזה. היבטים רבים בחיי היומיום שלנו כוללים חוזים כך למשל בין היתר:
  • רכישת נכס
  • בקשה להלוואת רכב
  • חתימה על ניירת הקשורה לתעסוקה
  • הסכמה לתנאים בעת קניית מוצרים ושירותים
סוגיות משפטיות אשר כרוכות בחוזים, מתעוררות בדרך כלל כאשר צד אחד לא מצליח לעמוד בהתחייבות החוקית שלקח על עצמו. כאשר צד אחד מפר את החוזה על ידי אי ביצוע חלקו בהסכם, אזי הצד השני יכול, לעתים קרובות, לתבוע פיצויים, ולפעמים גם לבקש מבית המשפט לכפות על הצד השני לעמוד בהתחייבויותיו.  

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

משרדנו מתמחה בייעוץ משפטי

מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים

סכסוך ירושה בין אחים

לצערנו סכסוך ירושה בין אחים הוא אירוע שכיח, התחושות הקשות סביב המוות וחלוקת הרכוש של ההורים מוביל לא פעם לקרע בתוך המשפחה. הגורמים לסכסוכי אחים

קרא עוד »