נוהל "גילוי מרצון" של רשות המיסים חוזר – הנה מה שכדאי לדעת

נוהל "גילוי מרצון" של רשות המיסים חוזר – הנה מה שכדאי לדעת

הליך גילוי מרצון חוזר. אחרי יותר מעשר שנים מאז  הגיח אלינו, הליך גילוי מרצון שוב כאן.

גילוי מרצון, הוא התהליך שבמסגרתו נישומים שהעלימו הכנסות יוכלו לדווח עליהן ובכך להימנע מהעמדה לדין ומתשלום קנסות צפוי לחזור לישראל. זאת בעקבות החלטת רשות המיסים להחזיר את ההליך שהסתיים בשנת 2016. גילוי מרצון, נוגע לא רק להכנסות ונכסים מסורתיים, וחל גם על נכסים דיגיטליים ומטבעות דיגיטליים. במידה ואתם מעוניינים להתחיל בהליך ולהימנע מקנסות והעמדה לדין הנה כל מה שכדאי לדעת.

מה זה גילוי מרצון וכיצד מוגש

גילוי מרצון הוא הליך דיווח על הכנסות שטרם הועברו לרשות המיסים, לאחר מועד הדיווח של הנישום. או במילים פשוטות, הליך שבמסגרתו מאפשרת רשות המיסים לדווח על הכנסות שהועלמו מדיווחי המס השנתיים ולשלם את המס ובתמורה לא יוטלו על הנישום קנסות והוא לא יועמד לדין. התנאי לכך הוא שמדובר בהכנסות ממקור לגיטימי ולא כאלו שהושגו ממכירת סמים, נשק או כל פעילות פלילית אחרת. 

ההליך, מתנהל מול רשות המיסים ומס הכנסה ובמסגרתו פונה הנישום באופן יזום לרשות, פורס בפניה את ההכנסות שנצמחו לו ונכסים שחייבים בדיווח ומסדיר את חבות המס בגינם. פקודת מס הכנסה ותקנות המס הישראליות, מונות שורה של מקרים בהם יוגדר הנישום כעומד בקריטריון  של הליך גילוי מרצון. המרכזיים מבינם הם בעלי מניות, בעלי עסקים ושכירים שהכנסתם החייבת השנתית עולה על 649 אלף שקלים.

לשם הגשת הפנייה, יש לרכז את כלל המסמכים והאסמכתאות שנוגעים להכנסות ולרכז את הדיווח החסר. טרם הפנייה לרשות המיסים, חשוב להתייעץ עם בעל מקצוע שבקיא בהליכים אלו עם עדיפות לעורך דין שכן המידע שנמסר לו חוסה תחת חיסיון ככל שמדובר במידע שנוגע לביצוע עבירת מס.

גילוי מרצון בישראל

נוהל גילוי מרצון, קיים במרבית המדינות בעולם ובשנים האחרונות היה בתוקף מספר פעמים בישראל כאשר הפעם האחרונה הייתה ב-2019 ולפניה בשנת 2016. חשוב לדעת כי להפעלת הנוהל חשיבות מיוחדת עבור ישראל במיוחד בימים אלו שכן מתן תמריץ לתשלום מס מגדיל את קופת המדינה וכך להכנסות נוספות שיכולות להגיע גם עד מיליארד שקלים בשנה.

במקרה הישראלי, הנוהל יכול לכלול בנוסף, הליכי גילוי של ישראלים גם לגבי הכנסות ונכסים שמקורם בחו"ל ותנועות הון שהניבו פירות בין היתר באמצעות השכרת נכסים. בתוך כך, חשוב לדעת שהחל מאוקטובר 2016, מוגדרות עבירות מס כעבירות מקור במסגרת חוק איסור הלבנת הון ולכן, במידה והכספים שהחסרתם מדיווח המס שמשו אתכם לרכישת נכסים או מזומן נזיל, דעו שאתם עשויים לעמוד בפני אישום בעבירות הלבנת הון.

ומה לגבי גילוי מרצון במטבעות דיגיטליים?

מטבעות דיגיטליים הם שוק שהולך ומתפתח הן בהיבט הרגולטיבי והן בהיבטי מס שונים ולכן ישנם סקטורים שבהם שוק המטבעות הדיגיטליים עדיין עובר הסדרה. מהסיבה הזו, הוראות רבות שנוגעות להתנהלות הן מבחינת המס והן עם הגופים הפיננסיים עשויות להיות לא ברורות לעיתים. ראשית, חשוב לדעת עצם ההחזקה של מטבעות דיגיטליים איננה מחייבת דיווח לרשות המיסים. וזאת ככל שאלו לא הומרו לדולרים, שקלים או כל מטבע אחר או שאלו מוחזקים מחוץ לתאגיד בנקאי וסכומם לא עולה על 1.8 מיליון שקלים.

אף על פי כן, בתוך עולם המטבעות הדיגיטליים ישנן פעולות שחייבות בדיווח ועיקרן נוגע לסחר, המרה והחלפה של המטבעות. כמו כן, גם העברתם כמתנה מקימה לנישום חובת דיווח אוטומטי וזאת ללא קשר לסכום הרווח או הפעולה שנעשתה במטבעות.

מהסיבה הזאת, במידה וביצעתם פעולה של מכירה או החלפה של מטבעות דיגיטליים מבלי להגיש דיווח או שברשותכם מטבעות שסכומם במהלך השנה החולפת עלה על 1.8 מיליון שקלים. הקדימו ופנו להליך של גילוי מרצון.  

חליפה ועניבה רשמי עורך דין גיא סרוסי

חשיבותו של עורך דין שמתמחה בהליך גילוי מרצון

כפי שאמרנו, הנוהל של רשות המיסים עשוי להביא לרווח הן לנישום שיימנע מתשלום קנס והליכים משפטיים והן לרשות המיסים שתביא להגדלת הקופה הציבורית. אף על פי כן, חשוב לזכור שעדיין מדובר בהליך רגיש, שכולל דיווח על הכנסות שהנישום "העלים" מהרשות. לכן, חשיבות הפנייה המוקדמת לעורך דין גילוי מרצון לצורך בדיקת המסמכים, הבנת המקרה ודיווח על מקור ההכנסות באופן חסוי ומקצועי מתחדדת באופן משמעותי. משרדנו ייצג בעשרות הליכי גילוי מרצון מול רשות המיסי.  פנו אלינו  לפגישת יעוץ ויחד עם מחלת המיסוי נסקור יחד את החשיפה שלכם  מול רשות המיסים. יחד נבחן האם הליך גילוי מרצון מתאים לכם ויכול לחסוך לכם קנסות והרשעות.

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

משרדנו מתמחה בייעוץ משפטי בנושא גילוי מרצון

מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים