עוקץ נדל"ן - עו"ד גיא סרוסי מסביר מדוע יותר ויותר ישראלים נופלים בפח

עוקץ נדל"ן – עו"ד גיא סרוסי מסביר מדוע יותר ויותר ישראלים נופלים בפח

עם עליית מחירי הדירות, עסקאות נדל"ן בהן מחיר הדירה הוא נמוך משמעותית מהשוק או שמובטחת תשואה גבוהה בעלויות נמוכות הופכות אטרקטיביות במיוחד. הבעיה היא שבמקרים רבים, אותן כותרות מפוצצות מסתירות עלויות נוספות במקרה הטוב, ויזמים שנמלטים עם הכסף ומשאירים את הרוכשים ללא דירות במקרה הרע. עו"ד גיא סרוסי /שמתמחה בתיקי עוקץ בנדל"ן והשקעות ומייצג מאות לקוחות בתיקים הכי משמעותיים בישראל (אלדד פרי נדל"ן, רום כנרת, חנן מור, קרן הגשמה, איציק דהן, אלי שמש, מרדכי זייץ) מסביר על הדרכים להגן על עצמכם במקרה שנפלתם לעוקץ נדל"ן במאמר הבא.

מה הוא עוקץ נדל"ן

עוקץ או הונאת נדל"ן או השקעות הוא בעצם שימוש בתחבולות ואמצעים שונים ליצירת מצג שווא לעסקה לגיטימית ורווחית עבור הלקוח, כשבפועל לנוכל תכנית סדורה כיצד הוא מתוון לקחת את כספי הלקוח ולא לתת תמורה בגינה, תוך שהוא מבריח את הכסף לצדדים שלישיים. הבחירה בשוק הנדל"ן אינה מקרית זאת לאור היקף העסקאות הרחב, שווין הגדול וכמובן מצוקת הדיור בישראל. כיום, קיימות מספר שיטות עוקץ שנחשבות לנפוצות במיוחד בהן יצירת מצג שווא של עסקה כדאית במיוחד, מכירה כפולה של הנכס לשני קונים במקביל, התחזות לבעלים ועוד.

סימני אזהרה שאסור לפספס

כשמדובר בעוקץ נדל"ן, במקרים רבים עוד טרם חתימת העסקה לרכישת הנכס, יהיו מספר סימני אזהרה מרכזיים ביניהם ניתן למנות את הבאים:

זיוף או חסרון במסמכים – בעסקאות מכר, נדרשים מסמכים רבים ביניהם נסח הטאבו ומסמכים שונים הכוללים מידע פיננסי. במידה והבעלים או היזם, מתנים את העברת המסמכים הרלוונטיים בהעברת מידע אישי של הקונה או תשלום מקדמה, כדאי שתחשדו. מאחר ועסקת מכר נחשבת למורכבת ומסועפת, מתן מקדמה או חתימה על חוזה מבלי שידועים כל הפרטים הרלוונטיים עשוי להעיד על כך שמדובר בעסקה מפוקפקת.

תשואה משמעותית – פרט שכדאי לדעת הוא התשואה הממוצעת בישראל בין השנים 2021-2022 עומדת על פחות משלושה אחוזים. במידה ובמסגרת העסקה הובטחה לכם תשואה עתידית של 10% לשנה ואף גבוה מכך, דעו שמדובר בהבטחה שאינה ריאלית.

הפעלת לחץ בקידום העסקה – היזם לוחץ עליכם? הקבלן מנסה לשכנע אתכם לחתום על חוזה המכר כמה שיותר מהר? קחו צעד אחורה. אחת משיטות הפעולה הנפוצות של נוכלי נדל"ן היא הפעלת לחץ על הקונה לסגור את העסקה כמה שיותר מהר או לחילופין להעביר סכום כסף או פרטים אישיים.

מחיר משתלם מידיכאשר מוצעת לכם עסקת מכר שמחירה נמוך באופן משמעותי ממחיר השוק, כדאי לעצור לפני שמתקדמים. למרות המחיר המפתה, סיכוי סביר שמדובר בעוקץ. הסיבה העיקרית לכך היא שבישראל, הביקוש לנדל"ן ובפרט לדירת מגורים הוא קשיח- משמע תמיד יש ביקוש.  אם היזם מציע מחיר זול הזול עשוי להצביע במקרים רבים על יזם שנקלע לבור כלכלי וזקוק לכסף נזיל.

איך להימנע מעוקץ

כדי שלא תעקצו חשוב לנקוט במספר צעדי זהירות:

  • ראשית- ודאו את זהות הנכס וזהות בעלי הנכס.
  • שנית קחו ייצוג משפטי. אין לכך תחליף בעולם.
  • שלישית- בררו אודות זהות היזם, הניסיון והמוניטין שלו. ודאו כמה דירות מסר עד היום.

בעזרת פעולות אלו, תוכלו להקטין את הסיכון  ולהימנע מעוגמת נפש טרם ביצוע העסקה. במידה והעסקה כבר בוצעה וגיליתם שנפלתם קורבן לעוקץ נדל"ן עליכם לפנות כמה שיותר מהר לעורך דין המתמחה בתיקים מסוג זה.

אפיק נוסף הוא תביעה קבוצתית. אנו מייצגים עשרות קבוצות של נפגעי תיקי עוקץ. ייצוג קבוצתי מפחלית את עלויות שכר הטרחה מצד אחד ומצד שני מאפשר לנו להראות דפוס של הנוכל לבית המשפט.  כך או כך, המלצתנו היא לפנות תחילה לעורך דין עוקץ נדל"ן לייעוץ משפטי ראשוני טרם הפנייה לבית המשפט.

חליפה ועניבה חדשה רשמי עורך דין גיא סרוסי

פרשת רום כינרת

למשרדנו ניסיון רב, בייצוג רוכשים במסגרת עוקץ נדל"ן. בתוך כך, אחד המקרים המפורסמים שבו אנו מייצגים עשרות רוכשים,  הוא במקרה של חברת רום כינרת שנמצאת כיום בהליכי חדלות פירעון. במקרה זה, היה חשש ממשי לתרמית נדל"ן מערכת שיווק משומנת משכה קונים להשקעה בפרויקטים גדולים בתחום הבנייה. אותם פרויקטים מעולם לא הושלמו כאשר חלקם אף לא קיבלו היתרים. כיום, שוהים חלק מהבעלים בחו"ל והקונים המתוסכלים מצויים בהליכים משפטיים כנגד החברה כשאנו מייצגים אותם להחזרת כספם שנלקח מהם על ידי החברה. 

כבר בתחילת ההליכים, העמדנו לרשותם של לקוחותינו את הניסיון המקצועי שלנו בתיקי עוקץ בשילוב הניסיון שלנו בעולמות הנדל"ן וחדלות פירעון והענקנו מעטפת משפטית מלאה לאלו שנפגעו מהחברה. זאת על מנת שבסוף הדרך כספם יושב אליהם בין אם באמצעות תביעות חוב ובין אם דרך פנייה לבית משפט. מאז, אנו פועלים מסביב לשעון על מנת למצות את מלוא זכויותיהם של לקוחותינו.

במידה ואתם חוששים שנפלתם קורבן לעוקץ נדל"ן פנו אלינו ונשמח להעניק לכם ייעוץ משפטי ראשוני וללוות אתכם לאורך כל הדרך.

אנו מייצגים מאות נפגעי עוקץ בהצלחה, ובמהלך השנים הצלחנו להחזיר ללקוחותינו עשרות מיליוני שקלים שהיו אבודים. זו השליחות שלנו. עו"ד גיא סרוסי מחזיק בפרקטיקה הכי גדולה בארץ לתיקי עוקץ וישמח לעמוד לרשותכם אם יש לכם חשש שנעקצתם, פנו אלינו היום!

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

משרדנו מתמחה בייעוץ משפטי בנושא תיקי עוקץ וקבלנים

מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים