השקעתם אצל אלי שמש? עו"ד גיא סרוסי עם כל מה שצריך לדעת

השקעתם אצל אלי שמש? עו"ד גיא סרוסי עם כל מה שצריך לדעת

בעקבות החקירה של הרשות לניירות ערך והחשדות להונאת פירמידה של איש שוק ההון אלי שמש – אלו הצעדים המשפטיים שעליכם לנקוט.

בימים האחרונים פורסם כי איש שוק ההון אלי שמש יחד עם פעילים נוספים, ביניהם אחיו נתנאל שמש, נחשדו כי קיבלו מיליוני שקלים מלקוחות אשר הובטח להם כי בעבור כספם יקבלו תשואה חודשית.

על פי החשדות, עולה לכאורה כי שמש והפעילים השתמשו בכספים לצרכיהם האישיים והמשקיעים נותרו ללא כספם. לאור זאת, ברשות לניירות ערך התקבלו מאות דיווחים שלאורם פתחה בחקירת המקרה. עו"ד גיא סרוסי שמתמחה בתיקי עוקץ בהשקעות, במידה והשקעתם אצל אלי שמש, הנה מה שצריך לדעת.

הרקע למקרה והחשדות כנגד אלי שמש

בחודש אפריל 2024 אלי שמש, פעיל מוכר בשוק ההון עוכב יחד עם פעילים נוספים לחקירה בחשד לביצוע עבירות מרמה והלבנת הון שהתקיימו בארבע השנים האחרונות. במסגרת החשדות המתוארים נגדו, פנה למשקיעים פוטנציאליים ופיתה אותם להעביר לו מאות אלפי שקלים בתמורה להבטחות שווא לתשואה חודשית קבועה או משתנה. על פי החשד אלי שמש וקרוביו השתמשו בכספים אותם קיבלו מהלקוחות לשימוש פרטי, וכדי להציג תשואה ללקוחות העבירו כס]ים בין חשבונות כדי להציג מצג שווא של תשואה על הכסף.

בשפה המשפטית אנו קוראים לזה הונאת פונזי, או פירמידה. הלקוח חושב שהוא מקבל תשואה אך בפועל הכסף שאותו הוא מקבל הוא בכלל כסף של לקוח אחר שגויס לאותה הונאה.

במסגרת החשדות המתוארים, נוהלו כספיהם של מאות לקוחות בסך כולל של 17 מיליון שקלים, כאשר למעשה שמש פעל ללא רישיון לניהול תיקי השקעות. כמו כן, במסגרת פעילותם, פורסמה הצעה להשקעה בניירות ערך וזאת ללא תשקיף או היתר מתאים לפי החוק. כתוצאה מכך, הלקוחות שהשקיעו את כספם אשר הועברו למשקיעים החדשים במסגרת הפעילות המתוארת בחקירה של הרשות לניירות ערך, נותרו ללא כספם.

הונאת פונזי – כך תזהו ותיזהרו

הונאת פונזי או תרמית פירמידה, היא מעשה מרמה במסגרתה מוצגים למשקיעים פוטנציאליים רווחים פיקטיביים שמקורם בכספים שגויסו ממשקיעים קודמים מבלי שהכסף הושקע למעשה באפיק פיננסי. במסגרת זאת, מוצע למשקיעים להשקיע סכומי כסף גבוהים ובתמורה תוחזר ההשקעה בזמן קצר ולצידה תשואה נאה, לרוב, הנתונים הכספיים המוצגים שתפקידם לפתות את המשקיעים אינם אלא כספים שהושקעו על ידי משקיעים קודמים ולא רווחים. במרבית הונאות הפונזי, שיטת הפעולה דומה ובה מנהל השקעות כריזמטי, מציע למשקיעים להעביר לו כספים ובתמורה ייצרו רווחים בעלי תשואה גבוהה מהרגיל.

מתכנן ההונאה בדרך כלל יצור קשר אישי עם לקוחותיו, ישמור על זמינות ויגיע לאיורעים ושמות. הוא יתחזק את הקשר האישי ואת האמון.

למרבית ההונאות, מאפיינים דומים אשר מאפשרים לזהותן כאשר הראשון מבינם הוא פיתוי המשקיעים באמצעות מצג שווא של רווחים אסטרונומיים שמקורם בתשואה המובטחת. לרוב, מדובר בתשואה שאינה ריאלית, היא גבוהה מהתשואה הממוצעת בשוק ונשארת יציבה על אף התנודות הטבעיות של השוק. נורה אדומה נוספת היא, מצב שבו ההשקעה המוצעת נעדרת פיקוח של  גוף מפקח כמו עורך דין או רואה חשבון או חברת נאמנות, וההשקעה מתנהלת באופן עצמאי ללא כל פיקוח.

מה אפשר לעשות אם השקעתם אצל אלי שמש וכספיכם ירד לטמיון?

הכלים המשפטיים שעומדים לרשותכם

מאז משרדנו נכנס לנבכי הפרשה, עו"ד גיא סרוסי מרכז קבוצת משקיעים גדולה נגד איציק שמש ושותפיו. אנו מפעילים חוקרים פרטיים, מרכזים את החומרים של הלקוחות ובקרוב נגיש בקשה לחדלות פרעון נגד אלי שמש ושותפיו, כדי לבסס את החוב כנגד לקוחותינו ולהחזיר כספם.

בית המשפט ידון בבקשה, ובהליך אגרסיבי מסוג זה נוכל לשים את ידינו על נכסים בבעלותו של שמש.  

עוד בטרם יתבררו החשדות כנגד אלי שמש אנו עתידים להגיש את הבקשה לחדלות פרעון כנגד ונגד שותפיו, מאחר ויש לו חובות בסך מיליוני שקלים ל-200 נושים שהשקיעו את כספם,. בהמשך לכך, נגיש עבור המשקיעים תביעת חוב, הליך במסגרתו מוגשת תביעה לקבלת זכותו של הנושה בכספים אשר נכללים בקופת הנשייה.

היתרון בייצוג קבוצת משקיעים הוא ברור, שכן עלויות ההליך נפרסות בין כלל המשקיעים, וכך לאחר שכבר הפסידו את מיטב כספם, הם חוסכים לעצמם הוצאות משפיות משמעותיות..

חשוב לדעת שבמקרה של תביעות חוב, פעולה מהירה היא שם המשחק ולרשותו של הנושה עומד חלון זמן של מספר חודשים בודדים להגשת התביעה. במידה והתביעה הוגשה לאחר המועד, יש להגיש לממונה על הליכי חדלות פירעון בקשה מנומקת לקבלת הבקשה בעיכוב במסגרתה יש לפרט את נסיבות העיכוב וכן לגבותה בתצהיר.

משרדנו נרתם לסייע למשקיעים

הנזק שנגרם מהונאת פונזי הוא לא רק כלכלי, המחיר הנפשי של השקעה כספית גדולה שירדה לטמיון הוא קשה מנשוא. חשוב לציין שבהליכים אלה, חשוב לפעול מהר ולהסתייע בשירותיו של עורך דין בעל ידע וניסיון בתחום המדובר. בימים האחרונים, עם פרסום החשדות כנגד אלי שמש, פנו אלינו לקוחותינו שהפקידו את מיטב כספיהם בידיו על מנת שנייצג אותם וזאת לאור ניסיוננו ביצוג בהליכים משפטיים מורכבים בתיקי עוקץ.  רק פעולה מהירה תבטיח את מימוש זכויותיכם המשפטיות. אם גם אתם השקעתם אצל איציק שמש, פנו אלינו ועו"ד גיא סרוסי יעמוד לרשותכם לייצוג משפטי והחזרת כספיכם.

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

משרדנו מתמחה בייעוץ משפטי בנושא תיקי עוקץ וקבלנים

מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים