קריסת FTX וההשלכות על ישראלים

קריסת FTX וההשלכות על ישראלים

קריסת בורסת FTX האם וההשלכות על ישראלים

אירוע קריסת בורסת FTX הוא אירוע מתגלגל שעדיין נמצא בעיצומו. בימים הקרובים תיחשף תמונת מצב רחבה יותר באשר להשלכות הקשות של האירוע הזה – הן מבחינת אבדן ישיר של נכסי לקוחות (ויש ישראלים רבים בתוכם) והן מבחינת הפגיעה באמון ציבור המשקיעים והיזמים בענף.

זו פרשה בסדר גודל ענק.

מטבע הדברים, קיימת כרגע אי וודאות באשר לגורל כספם של המשקיעים אשר פעלו והשקיעו בבורסת FTX, בין בחשבונות מסחר אותם החזיקו בבורסה, ובין בהשקעה במטבע אותו הנפיקה החברה ((FTT, אם כי הפרסומים הזורמים, בעיקר מארה"ב, מנבאים שחורות לכספם של אותם משקיעים. Ftx נכנסה להליך פשיטת רגל.

קשה לקבל תמונה ברורה באשר למספר הישראלים שנפגעו ישירות מקריסת FTX או להיקף ההשקעתם הישירה והעקיפה בבורסת FTX. ההנחה מקרב העוסקים בתחום, היא שחשיפת הישראלים לבורסת FTX היא לא קטנה בכלל, אולי שנייה ביחס לחשיפה לבורסת בייננס.

מענין לציין, כי בבדיקה מול בורסת Bit2c הישראלית נמסר לנו, כי למרות קריסת FTX נפילות השערים שנלוו לה, לא נרשמו משיכות חריגות מן הבורסה הישראלית. לדעתנו, ניתן לשייך זאת לעובדה שבורסת bit2c מאפשרת מסחר במטבעות מובילים בלבד (בטקוין, אתריום, לייטקוין ו- USDC), ולכך שבורסת Bit2C נמנעה במכוון מכניסה לעולם הנפקות המטבעות דוגמת FTT. הסבר נוסף ניתן לייחס לכך שבורסת Bit2C  נתונה תחת פיקוח ורגולציה מחמירים יחסית, עובדה המגדילה את אמון המשקיעים והסוחרים הפועלים בה.

להחזיר כסף לבנק שמקורו במטבעות קריפטוגרפים

ניתוח בדיעבד של שורת האירועים שקדמה לקריסת FTX, עשויה ללמד אולי על נורות האזהרה שהיו אמורות להידלק טרם לקריסה, ולשמש תמרור אזהרה צופה פני עתיד בפני ציבור המשקיעים. עו"ד גיא סרוסי, מומחה בתחום הקריפטו ובתיקי עוקץ מסביר: כלל ראשון המוכר לכל משקיעי הקרפיטו גורס – Not You keys Not your Bitcoin – במילים אחרות, בחרתם להשקיע במטבעות דיגיטליים? אין סיבה להשאיר אותם בארנקים המנוהלים עבורכם ע"י צד ג' (בורסה או כל חברה אחרת), העבירו את המטבעות שרכשתם לארנק פרטי (ארנק קר) שבבעלותכם. כלל שני, אין ארוחות חינם – מציעים לכם תשואות גבוהות בזמן קצר –מדובר בוודאות בהשקעה ברמת סיכון גבוהה. ככל שאתם מוכנים לשאת בסיכון, אל תתפתו לסכן את כל חסכונותיכם בהשקעה מסוג זה. כלל שלישי, החלטתם להשקיע בבורסת קריפטו, העדיפו לפעול בבורסה הנתונה לפיקוח רגולטורי רציני, בין אם מדובר בבורסה בעלת רישיון בארה"ב או בריטניה, ובין אם מדובר בבורסת Bit2c הישראלית. אל תתפתו לבורסות הנתונות לפיקוח במקלטי מס דוגמת איי הבהאמה (מקום מושבה של בורסת FTX). ולסיום, בחרתם להשקיע במטבעות דיגיטליים, בדקו באיזה מן מטבע אתם משקיעים, מי ומה עומד מאחוריו, מי הנפיק אותו, ומה מידת האמינות שניתן לייחס לו.

לאט לאט מגיעים עוד ועוד מצטברים שבמרדנו עוד ועוד משקיעים שאיבדו את כספם, נואשים לישועה. לא ברור אם, כיצד ומניין היא תבוא. ולמי שעדיין לא רכש ארנק קר- יפה שעה אחת קודם.

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

עו"ד גיא סרוסי משמש כיו"ר (משותף) של ועדת מטבעות קריפטוגרפים במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.

מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים