מה עושים עם שוכר שמסרב להתפנות?

מה עושים עם שוכר שמסרב להתפנות?

פינוי מושכר- מה עושים עם שוכר שמסרב להתפנות?

משכירים דירה והשוכר לא מוכן לעזוב?

השוכרים לא משלמים את שכר הדירה ומסרבים לצאת מהבית? קניתם דירה שמושכרת לצד שלישי והסתבכתם עם פינוי שוכר? אתם לא לבד. לשם כך בדיוק אתם צריכים עו"ד שמתמחה בפינוי מושכר.

אז מה עושים? האם יש מדריך פינוי מושכר שיוכל לעזור? האם אפשר לפנות דייר בכוח וכמה זמן זה לוקח באופן חוקי? התשובות כאן. במדינה שיש בה כ-438,000 משקי בית שגרים בשכירות ללא דירה בבעלותם (כ-18% מהתאים המשפחתיים בישראל), ברור שחלק מהמקרים מסתבכים.

פינוי שוכר מדירה הוא סיטואציה לא פשוטה ויכולה להיות מאד מתסכלת, מעיקה ומורכבת. לא רק ברמה הכלכלית אלא גם במישור האישי. התחושה הבלתי מתקבלת על הדעת שאדם אחר משתמש בנכס שלכם ללא רשות ומבלי שהוא משלם על כך יכולה בצדק להרעיד את אמות הסיפים. הבשורה – פינוי מושכר בהליך מהיר

אז מה עושים?

הבשורה הטובה היא שפינוי מושכר בישראל של 2023 יכול להתחיל ולהסתיים בתוך פרק זמן של כשלושה חודשים בלבד. בעל הנכס מגיש תביעה לפינוי מושכר, השוכר הסרבן יכול להגיש כתב הגנה בתוך מקסימום 30 יום ויתקיים דיון בבית משפט. איך זה עובד?

מגישים מכתב התראה בו מורים לדייר הסרבן כי הוא בהפרת חוזה.

לאחר מכן מגישים את כתב התביעה- מוסרים לו וממתינים 30 יום.

בינתיים בית המשפט קובע דיון מהיר, בדרך כלל תוך 30 יום.

מקיימים את הדיון ומקבלים פסק דין. מרגע זה על הדייר להתפנות בתוך 30 יום!

 רוצים לדעת עוד על שלבי הפינוי? לחצו כאן

פינוי שוכר סרבן – רק באופן חוקי

חשוב להדגיש שלפני שאתם עושים אפילו את הצעד הראשון, תמיד תפעלו במסגרת הדין. אל תתפתו לקחת את החוק לידיים ודעו שיש כיום דרכים אפקטיביות ומהירות להוצאת שוכרים בעייתיים. חשוב לדעת ששוכר סרבן עדיין נכנס לנכס מכוח חוזה ועל כן הוא לא נחשב "מסיג גבול" מבחינה משפטית. כלומר, בעל הדירה לא רשאי פשוט להיכנס ולסלק אותו בכוח (כמו שמותר לעשות כנגד מסיגי גבול). המחוקק היה מודע לסיטואציות הללו וקבע לטובת פינוי מושכר חוק אפקטיבי מאד.

במידה שהניסיונות לסיים את האירוע "בטוב" לא צלחו והדייר לא מוכן לצאת, יש לנקוט כנגדו בצעדים משפטיים בעזרת עורך דין שמתמחה בפינוי דייר סרבן.

שימו לב, כשאתם מגיעים להליך עם עורך דין המתמחה בפינוי מושכר, המתמחה בעבודה מול דיירים סרבנים לצידכם, והשוכר מבין שאין לו באמת טענות מהותיות (פרט לרחמים), סביר להניח שהפינוי יצא לפועל עוד לפני שההליך ימוצה (השוכר מבין שאין לו ברירה ושעדיף לו לחסוך הוצאות מיותרות שגם ככה הוא "קצר" כלכלית).

מחזיקים בנכס ויש לכם דייר סרבן שהפסיק לשלם את דמי השכירות ולא רוצה להתפנות מהנכס?

צרו קשר עם משרדנו ועו"ד גיא סרוסי ממשרדנו יעמוד לרשותכם, עם נסיון של מאות פינויים של דיריים סרבנים.

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

משרדנו מתמחה בייעוץ משפטי בנושא מקרקעין

מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים