פינוי מושכר שלא באמצעות בית משפט

פינוי מושכר שלא באמצעות בית משפט

פינוי מושכר שלא באמצעות בית משפט- טעויות נפוצות

הדייר הסרבן לא מוכן לפנות את הדירה למרות הפרת חוזה שכירות או תום חוזה שכירות? זו בהחלט סיטואציה מתסכלת אך לפני שאתם נוקטים בפעולות עצמאיות כדאי לשתות כוס מים ולפנות לקבלת ייעוץ משפטי מטעם עורך דין לפינוי מושכר.

שימו לב כי פינוי מושכר בכוח ושלא בהתאם להוראות החוק עלול לגרום לכם ליותר נזק מתועלת. מדוע? ההסבר במאמר הקצר הבא (כולל דוגמה למקרה שבו פינוי בכוח גרר פיצויים לשוכר בשווי של שכירות שנתית).

פינוי מושכר בכוח – האם שוכר יכול להיות מסיג גבול?

דירה היא קניין וזכות הקניין היא זכות חוקתית ראשונה במעלה. חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו קובע באופן מפורש כי "אין פוגעים בקנינו של אדם" (סעיף 3 לחוק) ובתי המשפט פסקו לא אחת כי "הגנה על זכות הקניין נעשית לפי ערכיה של מדינת ישראל" (ראו למשל ת"פ 50968/06/14).

השמירה וההגנה על הקניין, ובמקרה שלנו על נכס מקרקעין, מאפשרת בחוק הישראלי אפילו פעולות קיצוניות של פינוי בכוח. סעיף 18 לחוק המקרקעין קובע שמי שמחזיק במקרקעין כדין רשאי למנוע הסגת גבול על ידי שימוש "בכוח במידה סבירה".

הבעיה לגבי פינוי מושכר בכוח היא שחוק המקרקעין לא חל על הסכמי שכירות. זאת, מן הטעם הפשוט, שהשוכר נמצא בנכס מכוח חוזה והוא לא מוגדר בתור "מסיג גבול". פינוי מושכר בכוח לא יכול להיעשות על ידי בעל הנכס כמו במקרה של הסגת גבול ובכדי לפנות את הדירה מומלץ להימנע מכך.

אלימות כלפי השוכרים היא לא רק כניסה לנכס וסילוק הנמצאים בו בכוח הזרוע. פינוי מושכר בכוח משמע פינוי באופן לא חוקי- יכול לקבל ביטוי בכמה צורות- בצעדים כמו החלפת מנעולים, הטרדת השוכרים הבעייתיים באמצעים שונים, הוצאת מיטלטלין מהדירה ללא אישור השוכר ועוד.

אז מה עושים?

המחוקק הישראלי מודע היטב לכך ששוכרים בעייתיים יכולים לגרום לבעלי נכסים נורמטיביים לנקוט בניסיונות לא חוקיים של פינוי מושכר בכוח. אי לכך, לפני מספר שנים הוחלט להעניק למשכירים כלי משפטי סופר-אפקטיבי של פינוי דייר סרבן במהירות ובלוחות זמנים קצרים ביותר.

הדבר הראשון הנדרש מכם, ולפני שאתם אפילו חושבים על לקחת את החוק לידיים, כדאי לפנות בהקדם לקבלת מענה וליווי של עורך דין המתמחה בפינוי מושכר. זקוקים לפתרון לפינוי שוכרים בעייתיים? צרו קשר עם משרדנו ועורך הדין גיא סרוסי, ביחד עם הצוות שלנו, יעמדו לרשותכם. למשרדנו ניסיון מוצלח של מאות הליכים לפינוי מושכר והתמודדות עם דיירים בעייתיים מסוגים שונים.

ברמה המשפטית, האפשרות להגיש תביעה לפינוי מושכר נמצאת בחוק. אם הניסיונות "לסיים את זה יפה" בדו-שיח מול הדייר עלו בתוהו, כדאי לפנות לייעוץ של עורך דין לפינוי מושכר. התהליך יתחיל עם הוצאת מכתב התראה לפני תביעה ולאחר מכן בהגשת תביעה לפינוי מושכר בהליך מזורז.

לאחר הגשת כתב התביעה, יש למסור אותו לשוכר.

אתם תתפעלו כמה מהר השוכר מפנה את הדירה כשהוא מקבל כתב תביעה. מניסיוננו לא מעט הליכים מסתיימים כבר עם קבלת כתב התביעה אצל השוכר.

חשוב! פינוי מושכר בכוח – אתם עלולים לשלם פיצויים

מכיוון שסביר להניח שהדייר הסרבן אכן מפר את זכות הקניין של המשכיר, בית המשפט יורה על פינויו. זכרו גם כי פעולות לא חוקיות מקימות לעתים חבות בנזיקין ובעל הנכס יכול למצוא את עצמו בסיטואציה בלתי-נסבלת שבה הדייר הסרבן שלא היה מוכן לשלם שכר דירה מגיש כנגדו תביעה וזוכה בפיצויים גבוהים.

דוגמאות יש למכביר. למשל, בית משפט בת"א פסק פיצויים בסך כ-30,000 שקלים לשוכרים בעקבות מעשים כוחניים של המשכיר (פיצויים שהיו שקולים כמעט לשכר דירה שנתי!).

במילים פשוטות, אל תסתבכו. זקוקים לעזרה מול שוכר שהפר את ההסכם מולכם? צרו איתנו קשר ועו"ד גיא סרוסי יעמוד לרשותכם. למשרדנו ניסיון עשיר עם מאות תביעות של פינוי מושכר שהסתיימו ביעילות, במהירות וללא בעיות.

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

משרדנו מתמחה בייעוץ משפטי בנושא מקרקעין

מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים