בחירת נציגות לבניין בהתחדשות עירונית

בחירת נציגות לבניין בהתחדשות עירונית

בחירת נציגות לבניין בהתחדשות עירונית- המדריך המלא!

מהם הצעדים הראשונים בבחירת נציגות בפרויקטים של התחדשות עירונית?

בחירת נציגות לבניין בהתחדשות עירונית, נתחיל בשלב הראשון והחשוב ביותר. בטרם מתחילים באופן רשמי פרויקט של התחדשות עירונית, יש להודיע על אסיפה אשר כוללת תאריך, שעה, מקום ואת סדר היום לאסיפה.

את ההודעה יש לשלוח באמצעים אלקטרוני , ובנוסף להציב שילוט בבניין, לכל הפחות שבוע לפני כינוס האסיפה.

באסיפה יוסברו בהרחבה תפקידי הנציגות. מהן סוגי ההחלטות המהותיות שבהן הנציגות מחויבת לכנס את כלל הדיירים ולשתפם טרם קבלת ההחלטה.

מהן החלטות מהותיות שבהן צריכה נציגות הדיירים לשתף את כלל ?

 החלטות מהותיות הן החלטות המשפיעות השפעה ישירה ומשמעותית על תוצרי הליך התכנון ועד לתמורה הצפויה על העלויות העתידיות לדיירים, וכן כל החלטה שיש לה השפעה ניכרת על אורח החיים ועל תנאי החיים של הדיירים בפרויקט.

באסיפה יוחלט על אופן העברת המידע בין הנציגות לשאר הדיירים.

חשוב:  מומלץ שהאסיפה תתועד בפרוטוקול אשר יופץ לכלל הדיירים.

מהם השלבים הבאים?

לאחר בחירת הנציגות יחתמו בעלי הנכסים על כתב הסמכת הנציגות, והנציגים יחתמו על התחייבות חברי נציגות הבניין המשותף. מומלץ כי כתב ההסמכה יבהיר כי הדיירים לא יוכלו לבוא בכל טענה או דרישה כלפי חברי הנציגות, בתנאי שחברי הנציגות פעלו בתום לב ובסבירות. חשוב לציין בפני הדיירים כי בחתימתם על כתב ההסמכה אין משום התחייבות לחתום על כל הסכם שהוא או לשלם דבר.

פרוטוקול מפגש בחירת הנציגות וכן כתב ההסמכה החתום ישלח לכלל הדיירים בבניין ויפורסמו וברחבי הבניין.

הפרוטוקול וכתב ההסמכה ויהוו את הסכמת הדיירים למינוי הנציגות, נציגות תיבחר לכל בניין משותף או כניסה בבניין (בבניינים שבהם כמה כניסות אשר כל אחת מהן כוללת יותר משמונה דירות). מומלץ כי הנציגות תכלול מספר אי-זוגי של נציגים, כדי לוודא יכולת החלטה.

חשוב לדעת כי ניתן לחלק את התפקידים בין חברי הנציגות. למשל, יו"ר הנציגות יהיה אחראי לקבוע פגישות ולוחות זמנים; רכז הקשר עם הדיירים יהיה אחראי לעדכון המידע ולהנגשתו באופן שוטף; חבר אחר יהיה אחראי להתקשרויות ולחוזים ויפעל ישירות עם בעלי המקצוע.

במתחם גדול יחברו נציגויות הבניינים המשותפים הנכללים בפרויקט לכדי נציגות אחת, והיא שתייצג את כלל המתחם. הנציגות תכלול, ככל האפשר, את מגוון הצרכים, הגילים והשפות בבניין וכן את מגוון הדעות באשר להתחדשות עירונית, כדי לבטא את מרב השיקולים והצרכים שיש להתחשב בהם, ולא לדחוק התנגדויות עתידיות לשלבים מתקדמים יותר. חשוב ביותר שהנציגות תכלול ברובה דיירים המתגוררים בבניין.

משרדנו מציע ליווי מלא לבעלי הדירות והנציגות, צירוף הטפסים הנדרשים ועוד. אם החלטתם כי ברצונכם לקדם בבניינכם פרויקט התחדשות עירונית משרדנו מתמחה בליווי דיירים. צרו עימנו קשר ועו"ד איתי פיינה, מנהל מחלקת המקרקעין במשרדנו יעמוד לרשותכם.

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

משרדנו מתמחה בייעוץ משפטי בנושא מקרקעין

מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים