real estate contract

הסכם נון שופ Non Shop כל מה שצריך לדעת

התחדשות עירונית המדריך המלא לדיירים:

התחדשות עירונית היא אחת מהסוגיות החמות היום בעולם המקרקעין. אנו עדים לפרויקטים שצצים כמו פטריות בגשם. 

לאחרונה, משרדנו נתקל בתופעה שחוזרת על עצמה שוב ושוב, בה בעלי זכויות "נתקעים" עם גופים/חברות שהחתימו אותם על מסמכי "נון שופ Nonshop" ואינם יכולים לקדם פרויקט התחדשות עירונית בבניין המגורים שלהם, וזאת בשל מגבלות מסמך "נון שופ Nonshop". 

ראשית מהו "נון שופ Nonshop" ? 

"נון שופ Nonshop" הוא מסמך התחייבות ובלעדיות שחלק מהחברות, והיזמים העוסקים בתחום ההתחדשות העירונית מחתימים את בעלי זכויות, הדיירים. במסמך עצמו הדיירים מתחייבים לא לנהל משא ומתן עם חברות נוספות לתקופות שבין חצי שנה לשנה. 

המסמך עצמו אמור היה ליצור סוג של הדדיות בין החברה לבעלי הזכויות, הדדיות שמטרתה מצד אחד לאפשר לחברה לקדם את פרוייקט ההתחדשות העירונית של בעלי הדירות בשקט מבלי להתחרות בחברות אחרות, להוציא כספים לקידום הפרוייקט לבחון את צעדיו הכלכליים וכיוצ"ב ומצד שני בעלי הזכויות יודעים שיש גוף רציני שצריך זמן כדי לקדם את הפרוייקט. 

בפועל ובמרבית המקרים, החברות מחתימות את בעלי הזכויות ולמעשה לא מקדמות באמת את הפרוייקט, לעיתים מדובר בחברות ללא איתנות פיננסית, וללא יכולת מוכחת לביצוע פרוייקטים של התחדשות עירונית.

בנוסף, מסמך הנון שופ Nonshop מגביל לתקופות של עד שנה בפועל בעלי הזכויות נתקעים תקופה מאוד ארוכה של שנים רבות מבלי יכולת לקדם פרוייקט של התחדשות עירונית שנים רבות ובכך נגרם נזק עצום לבעלי הזכויות. 

אילו היבטים כדאי לבחון במסמך מסוג נון שופ Nonshop?

  • כניסתו של המסמך לתוקף-רצוי שיהיה רק כאשר יהיה את הרוב הדרוש על מנת להוציא את פרויקט ההתחדשות לפועל.
  • שיתוף פעולה עם בעלי הזכויות- יש לדרוש עדכונים שוטפים מטעם היזם על מנת לקדם את הפרויקט ולא "לבזבז" זמן יקר מידי ככל שמדובר בקרקע אטרקטיבית.
  • תנאיו של מסמך הנון שופ Nonshop-כדי למנוע סיכון של רישום הערת אזהרה על שמו של היזם מכוח מסמך הנון שופ  Nonshopעל עורך דין המייצג את בעלי הדירות לציין במפורש בהסכם עם היזם  את האיסור על רישום הערת אזהרה על שמו של היזם מכוח ההתחייבות במסגרת מסמך הנון שופ Nonshop.
  • התמורה שמקבלים בעלי הדירות במסגרת התחייבותם ליזם ולמנוע סעיפים שמאלצים אותם לשלם סכומי כסף שונים ליזם.

ההמלצות של משרדנו:

  • ראשית במידה ואתם מעוניינים מסיבה כזו אחרת לחתום על מסמך "נון שופ Nonshop" יש למנות עורך דין שיבדוק היטב את המסמך, יעיר הערות ויגן עליכם- כך שתוכלו להתנתק בשלב מסוים מהמסמך המגביל בנוסח "נון שופ Nonshop". 
  • שנית ואולי הכי חשוב, משרדנו ממליץ לערוך מכרז יזמים ולא להתחייב לחברה אחת בלבד בכך ניתן למקסם את התמורות לדיירים ולדאוג לפרוייקט טוב יותר עבור כל בעלי הזכויות. 
  • בנוסף, יש למנות מפקח בנייה, כבר בשלבים הראשונים באמצעות משרד עורכי הדין המלווה כדי שיכין ביחד אתכם את המפרט הטכני ומסמכים נוספים הדרושים לטובת קידום הפרוייקט. 
  • כמובן יש לבצע  בדיקת איתנות פיננסית של היזם ולבחון פעילותו הקודמת בשוק כמו  פרוייקטים  דומים אחרים. נקודה זו היא חשובה ביותר ומשרד עורכי דין מקצועי יודע וחייב לעשות כן. 

 

לסיכום, פרוייקט התחדשות עירונית צריך שיעשה באמצעות ליווי משפטי כבר מהשלב הראשון. 

משרדנו עוסק במתן ליווי משפטי של דיירים במסגרת פרוייקטים של התחדשות עירונית. משרדנו בעל המומחיות לתת מענה לכם מענה מראשית הפרויקט ועד לסופו. זאת בכדי שתהיה הגנה מירבית על אותם בעלי זכויות אל מול אותם היזמים.

אתם מוזמנים לפנות למחלקת הנדל"ן במשרדינו בראשות עו"ד איתי פיינה, וביחד נעמוד על האינטרסים שלכם,  עוד בטרם החתימה על מסך הנון שופ Nonshop.

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

משרדנו מתמחה בייצוג
קבוצות רכישה וברכישת דירה מקבלן

מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים