התקשרות עם יזם תמ"א 38- המדריך המלא

התקשרות עם יזם תמ"א 38 – המדריך המלא

תמ״א 38

גרים בבניין ישן שזקוק לשיפוץ מקיף, שמעתם על תמ"א 38 ואתם שואלים את עצמכם איך בוחרים את היזם הנכון?

אין ספק שמדובר בתהליך שמצריך ייעוץ משפטי חכם ויעיל.

מעבר לכך שסעיף 5א לחוק המקרקעין (חיזוק בתים משותפים מפני רעידות אדמה), תשס"ח-2008 קובע כי יש לקבל את הסכמתם של לפחות 66% מדיירי הבניין לביצוע הפרויקט .

על מנת שתהליך אישור תמ"א 38 והוצאתו לפועל יעבור בצורה היעילה ביותר, עם מינימום של תקלות, חשוב מאוד להיעזר בייצוג משפטי שישמור על הזכויות של בעלי הדירות והדיירים בבניין מול היזם וכן ימקסם את התמורה שיקבלו מהיזם הנבחר לפרויקט. 

כאשר מדובר בתוכנית תמ"א 38/1 – חיזוק המבנה על ידי שיפוץ מקיף של הבניין

הפרויקט כולל הוספת מעלית וממ"ד לכל דירה בבניין, ובמרבית המקרים גם מרפסות שמש. בנוסף, המרחב החיצוני של הבניין – חדר המדרגות, הלובי, תשתיות גז, מים וביוב – עוברים גם הם שיפוץ מקיף.

יחד עם זאת, היזם לא מחויב לכלול בתכנון שלו את כל התוספות הללו, שכן מטרתה של תוכנית התמ"א הזו היא לחזק את יסודות המבנה לאור חשש מהתמוטטות במקרה של רעידת אדמה או מתקפת טילים. ליווי משפטי מקצועי ויעיל יבטיח את קבלתן של תוספות אלו מהיזם.

כאשר מדובר בתמ"א 38/2 – "פינוי בינוי"

היזם הורס לחלוטין את המבנה ובונה אותו מחדש, וזאת במבנים בהם שיפוץ וחיזוק המבנה ברמת המעטפת בלבד איננו מספיק. במסגרת תוכנית זו, בעלי הזכויות במבנה עתידים לקבל תוספת לשטח הדירה של כ-13 מ"ר בממוצע, תוספת של מחסן או ממ"ד וכן מעלית. פעמים רבות, התוספת ניתנת בדמות מרפסת שמש, שלא מחושבת כחלק מ-13 המ"ר שמתווספים לדירה.

יחד עם זאת, בניגוד לתמ"א 38/1, במסגרתה הדיירים נשארים לגור בבניין, בפינוי בינוי דיירי הבניין עוזבים את הבניין ומתגוררים בדירה חלופית להתגורר בה עד להשלמת הבנייה של הבניין החדש.

במשא ומתן נכון מול יזם באמצעות עורך דין מייצג ניתן לקבל ממנו מימון של שכירות לתקופת הבנייה, כך שהדיירים לא נושאים בעלות המגורים החלופית בתקופת הבנייה.

עורך הדין המומחה בתחום זה יבחן את החוזה בין היזם לבעלי הדירות ויבטיח כי התמורה שיקבל כל בעל דירה תהא מקסימלית, יקפיד שהדירות יימסרו לכל בעליהן במועד שנקבע בחוזה; וכן יוודא שהקבלן מספק ערבויות משמעותיות להבטחת השלמת הבנייה על ידו, כפי שאלו סוכמו בחוזה בינו לבין בעלי הדירות.

אם אתם מעוניינים בהתנעת הליך אישור תמ"א 38 בבניין מגוריכם בליווי ייעוץ משפטי איכותי בתהליך, פנות למחלקת הנדל"ן במשרדינו בראשות עו"ד איתי פיינה, וביחד נעמוד על האינטרסים שלכם, עד לחתימה על הסכם ויציאת פרויקט התמ"א לפועל.

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

משרדנו מתמחה בייעוץ משפטי בנושא מקרקעין

מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים