נזילה מהשכן? כל מה שצריך לדעת

נזילה מהשכן? כל מה שצריך לדעת

נזילה בדירה. אין מעצבן ממנה, לפעמים זה קורה בדיוק אחרי שצבעתם את הדירה, ולפעמים אפילו גורם לנזקים אדירים לדירה. 17 ימי גשם רצופים הביאו איתם מכת מדינה חדשה ישנה. נזילות. אם גם אתם סובלים מנזילה, במאמר הבא נציג לכם פתרון אפשרי אחד. החורף בשיאו ועם ובצד הברכה שיש בגשמים הם גם גורמים לנזילות רבות בדירות מגורים.

התגלתה בדירה שלכם נזילה – מה עושים?!

קודם כל מטפלים. נזילה עשויה לגרום לנזק בדירה ואם לא תטופל היא עלולה להחמיר. הדבר הראשון שיש לעשות הוא לזהות את מקור הנזילה – מזמינים חברה שמתמחה באיתור נזילות שמגיעה עם מכשור מיוחד ויודעת לזהות מה מקור הנזילה וכיצד יש להסדירה.

הנזילה יכולה להגיע ממספר מקורות:

פגם בניה של הדירה שלכם; נזילה מדירת השכנים; נזילה שמקורה ברכוש המשותף. במאמר זה נתמקד בנזילה שמקורה בדירת השכן.

נזילה מדירת השכן תיקבע על ידי חברה או מהנדס מומחה אותם נזמין לדירתנו, והם יספקו חוות דעת שקובעת כי מקור הנזילה בדירת השכן. אם יש לכם מזל והשכן משתף פעולה ומוכן לתקן את הנזילה אז בכך יכול להסתיים העניין.

השכן לא רוצה לתקן. מה עושים?

אם השכן מסרב לתקן את הנזילה או מתקן אותה בצורה רשלנית, כך שהנזילה חוזרת על עצמה,  ניתן להגיש תביעה למפקח על הבתים המשותפים ולקבל צו עשה שיחייב את השכן הסרבן לתקן את שדרוש תיקון.

בדרך כלל המפקח גם יפרט בפסק הדין כיצד יש לתקן את הנזילה כך שלא תחזור על עצמה. מניסיוננו, המפקח ממנה מומחה מטעמו שמבקר בנכס וקובע מי אשם ומה צריך לעשות.

התביעה שתוגש הינה תביעה לצו עשה. בתביעה אפשר לחייב את השכן בהוצאות שנגרמו לכם על מנת לתקן את הנזילה וכן לחייב את השכן בהוצאות התיקון ובהוצאות ההליך המשפטי.

חשוב לדעת שאם יש לכם נזקים נוספים כמו ירידת ערך ו/או נזקים לרכוש בדירה כתוצאה מהנזילה תצטרכו להגיש תביעה נוספת ונפרדת לבית המשפט.

המקור החוקי להגשת התביעה למפקח על הבתים המשותפים שמקנה לכם זכות לתבוע את השכן ללא קשר לשאלה האם יש גורם נוסף שאחראי הינו סעיף 3(ב) לתקנון שבחוק המקרקעין שקובע: "בעל דירה זכאי לדרוש מבעל דירה אחרת שיבצע תיקון בדירה האחרת, שאי ביצועו עלול לפגוע בדירתו של דורש התיקון".

הסעיף בעצם מקנה את האפשרות לתבוע את השכן גם אם הקבלן עדיין אחראי לנזילה, ופניות אליו לא נענות.

בהתאם לסעיף, חלה חובה מוחלטת על בעל דירה בבית משותף לבצע תיקן נדרש, ללא קשר לשאלה האם הליקוי נובע ממעשיו של בעל הדירה, ממחדליו או מכל סיבה אחרת.

אם יש לכם נזילה מהשכן והוא לא מוכן לתקן אותה, זה הזמן לפעול. פנו אלינו עכשיו ועו"ד גיא סרוסי, ועו"ד אהוד גרי שמתמחים בתביעות רטיבות וליקויי בנייה יעמוד לרשותכם.

גיא סרוסי קריפטו

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

משרדנו מתמחה בייעוץ משפטי בנושא מקרקעין והתחדשות עירונית

מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים