פינוי בינוי- כל מה שצריך לדעת

פינוי בינוי- כל מה שצריך לדעת

פינוי בינוי הקדמה

מדברים סביבכם על פינוי בינוי בבניין בו אתם גרים? מציעים לכם הצעה לקבל דירה חדשה במקום זו הקיימת?

במאמר הבא נסקור את כל מה שאתם צריכים לדעת על פינוי בינוי.

אולי אתם גרים בבניין קצת ישן, ואולי אפילו קצת קטן, אך במיקום נהדר, שיכול להיות שווה הרבה? תהיתם מדוע בניינים רבים בסביבתכם נעלמים, ובמקומם עומדים כעת מגדלים חדשים, גבוהים ומרשימים? תהיתם איך התופעה הזו קורית ואיך אולי תוכלו, גם אתם, לנצל אותה ולמנף אותה לטובתכם?

כל בעל נכס יחשוב תמיד כיצד הוא יכול להמשיך להרחיב ולהשביח את הנכס שלו. הרי, מלכתחילה, כאשר נקנה הנכס – הוא נקנה מתוך תקווה שיום אחד הנכס יוכל להימכר במחיר גבוה ממחיר קנייתו המקורית, וקיזוז זה בא בחשבון כל העת – החל מהשיקולים של קניית הנכס ועד לתמריצים של להמשיך ולשלם עליו שנים רבות.

גם כאשר מדובר בדירה בבעלותכם, הרי שהיא נכס לכל דבר, ורק טבעי שנרצה להשביח אותה עם השנים. אמנם, שוק הנדל"ן בארץ מרגיש כאילו הוא ימשיך לעלות לנצח, אך בעלי הרוח היזמית לא יסתפקו בצפייה פאסיבית בגרף המחירים עד לרגע עזיבתם את הנכס. שהרי, מלבד המתנה להשבחת ערך הדירה שיכולה לקרות באופן טבעי, גם השקעה מסוימת בשיפוץ – או בשינוי מוחלט של המבנה – יכולה להביא לעליית ערך עצומה כשלעצמה וייתכן שהיא תהיה שווה מחשבה.

התחדשות עירונית

בשל המחסור ההולך וגובר בקרקעות בארץ, אנו מוצאים את עצמנו מחפשים פתרונות יצירתיים ומגוונים לבעיות הדיור. מצד המדינה, ישנה מגמה של ניסיון להביא לניצול מיטבי של הקרקע התפוסה כבר כיום, ולא רק בניה נוספת על קרקע חדשה. מגמה זו נובעת משתי סיבות עיקריות: ראשית, ישנו השיקול הסביבתי, לפיו ננסה לשמור על כמה שיותר שטחים פתוחים וטבעיים, ודווקא במדינה קטנה כמו שלנו – נדמה ששיקול זה הולך וצובר תאוצה בחשיבותו ובמקובלות החברתית.

בנוסף לשיקול הסביבתי עומד גם שיקול כלכלי נטו: השטחים התפוסים הינם, לרוב, השטחים בעלי הערך הרב ביותר מבחינת המיקום. במסגרת התחדשות עירונית במישור דירות המגורים ישנם פרויקטים שונים שניתן להביא לפועל.

פינוי בינוי

פינוי בינוי היא פרוצדורה בה לוקחים שטח קיים, ובו נמצאים מספר מבני מגורים בנוי. את המבנה האלה הורסים (מפנים) ובמקומם בונים בניינים חדשים הגבוהים, חזקים וגדולים פי כימה. אמנם, תכנית זו נשמעת כמו רעיון גרוע בתחילה – מדוע להרוס בניין קיים רק כדי להקים בניין חדש? כיצד ייתכן שפעולה זו תהיה בעלת היתכנות כלכלית או אפילו רווח כלשהו?

ובכן, לרוב פינוי בינוי יתבצע במקרים בהם מדובר בבניין ישן, ובמקומו נעדיף לבנות בניין חדש, שכולל הרבה יותר דירות, וכאשר דירות אלו גדולות יותר ובנויות טוב יותר. כך, העלאת ערך נכסי הדיור באמצעות הגדלת מספר הנכסים ושיפור ערכם, כל זאת במסגרת אותו המגרש, מביאים לכך שלא בלבד שפרוצדורת הפינוי בינוי אינה הפסדית, אלא יכולה להיות רווחית מאד לדיירי המקום.

אז מה עושים?

אם אתם מעוניינים בבדיקת היתכנות לפינוי בינוי באיזור מגוריכם, מה שיביא בסופו של דבר לקבלת דירה חדשה מהיסוד, תוך הקמה מחדש של כל הבניין בו הדירה נמצאת – תוכלו לפנות למנהל מחלקת פינוי הבינוי שלנו, עורך הדין איתי פיינה.

משרדנו מתמחה במקרקעין, בדגש על התחדשות עירונית ופינוי בינוי. צרו קשר היום עם מחלקת המקרקעין ותוכלו להתייעץ ולבדוק  מהי התכנית שמתאימה  במיוחד עבורכם, תוך הכנת תוואי פעולה בכל הקשור לפרוצדורת פינוי הבינוי: החל מהתמודדות מול המדינה – על כל שלוחותיה – בין אם מדובר בהכנת האישורים הנדרשים עוד לפני תחילת העבודות, ועד בניית אסטרטגיה שתאפשר הקמה חלקה של המבנה, ללא הפרעות מיותרות מצד הביורוקרטיה.

שימו לב, אמנם פינוי בינוי הינו פרויקט מורכב וארוך, אך אם נעשה באופן יעיל – לעתים רבות הוא הדבר הנכון לעשות.

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

משרדנו מתמחה בייעוץ משפטי בנושא מקרקעין

מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים