חידוש רישיון נשק

חידוש רישיון נשק

מדינת ישראל נמצאת בימים אלו במלחמה שהחלה ממתקפת טרור מזעזעת. מתקפת הטרור שיצאה מעזה השאירה אזרחים רבים המומים וחוששים לביטחונם האישי.

בעקבות זאת, כמות הבקשות לאגף רישוי כלי ירייה לקבלת רישיון נשק לנשק טיפסה מעל 100,000 בקשות תוך ימים ספורים.

רישיון לנשיאת נשק מוגבל בזמן ונדרש לחדשו אחת ל-3 שנים. כל אדם שמעוניין לתקף מחדש את רישיון הנשק שלו, יידרש להביא הצהרת בריאות, תצהיר חתום על ידי עורך דין וכן לבצע הכשרה מקצועית שכוללת מבחן עיוני ומעשי. במסגרת זאת, חשוב להבחין בין חידוש רישיון נשק ארגוני שנוגע לאלו שנושאים נשק כחלק מעבודתם לבין רישיון פרטי שרלוונטי לאלו שמוציאים רישיון נשק שלא במסגרת עבודתם. על הרישיון לנשק וחידושו, בהמשך המאמר.

חידוש רישיון נשק על קצה המזלג

עוד לפני שנדבר על חידוש הרישיון, כדאי להכיר את השלבים לקבלת הרישיון עצמו. על מנת שאדם יימצא מתאים לקבל רישיון נשק, עליו לעמוד במספר תנאי סף דוגמת גיל וידיעת השפה העברית ולעמוד באחד מהתבחינים שנקבעו על ידי המשרד לביטחון לאומי.

לאחר קבלת הרישיון ושלושה חודשים בטרם יפקע תוקפו, יקבל בעל הרישיון הודעת טקסט או דואר אלקטרוני כתזכורת לחידוש הרישיון. חשוב לציין כי אדם אשר נחשד בעבירה פלילית גם אם אינה נוגעת להחזקת נשק או לכלי הירייה עצמו, צפוי להחרמה של כלי הנשק וביטול רישיונו לאלתר ולכן, במידה ונחשדתם בביצוע עבירה, דעו כי לא תוכלו לחדש את רישיון הנשק.

הגשת הבקשה לחידוש

עוד בטרם הגשת הבקשה לחידוש הרישיון, נדרש כי בעל הרישיון יעמוד בתנאי הסף ואחד מהתבחינים המפורטים בדומה להגשת הבקשה הראשונה לקבלת רישיון הנשק. יש לחדש את רשיון הנשק אחת ל-3 שנים ופרק הזמן לביצועו הוא החל משלושה חודשים לפני סיום הרישיון הקיים ועד למועד פקיעת תוקפו.

לאחר מכן, יידרש המחדש לשלם אגרה על סך 65 ש"ח ולשמור את אישור התשלום לצורך המשך התהליך. עוד בטרם תשלום האגרה, מומלץ להתעדכן בתעריפי האגרה המפורטים לשנת 2023 שכן הם עשויים להשתנות מעת לעת. חשוב לדעת כי במידה וחלף תאריך פקיעת הרישיון בטרם חידשתם אותו, אתם נדרשים להפקיד את הנשק שנמצא ברשותכם בתחנת המשטרה הקרובה לאזור מגורכם ולהסדיר את הליך החידוש בהקדם האפשרי על מנת שתוכלו לשוב ולהחזיק בנשקכם האישי.

טפסים נלווים

יחד עם הבקשה ולאחר תשלום האגרה, תידרשו להדפיס את המסמכים הבאים ולגשת איתם לביצוע הכשרה מקצועית במטווח:

  1. אישור תשלום אגרת רישיון.
  2. טופס בדיקה, אימות פרטים ותקינות כלי הירייה וכן אישור הכשרה מקצועית, אשר ימולאו במטווח עצמו.
  3. הצהרת בריאות חתומה על ידי רופא משפחה.
  4. רישיון נשק זמני.
  5. תצהיר עמידה בתבחין חתום על ידי עורך דין.

 

לאחר מילוי הטפסים וקבלת אישור מרופא המשפחה, חתימת עורך דין על תצהיר, חתימת אחראי המטווח, והשלמת ההליך, יישלח למבקש הרישיון הקבוע בדואר לכתובת שציין המבקש בטפסים. במידה ולא צוינה כתובת למשלוח דואר, יישלח הרישיון למקום המגורים שמופיעה במרשם האוכלוסין.

הכשרה מקצועית ומטווחים

כפי שציינו קודם, יש לגשת לביצוע הכשרה מקצועית במטווח יחד עם המסמכים שפורטו לעיל. כמו כן, יש להביא איתכם את הנשק, מחסניות ותחמושת לצורך בדיקת תקינותם ואימות פרטים. במידה ואיבדתם את אישור התשלום, תוכלו לקבל העתק מודפס שיצורף ליתר המסמכים.

זמן ההכשרה לצורך חידוש הרישיון הוא ארבע וחצי שעות וכולל מבחן עיוני, אימון מעשי שכולל ירי של 30 כדורים ומבחן הסמכה מעשי. יש לציין כי מי שלא יעמוד בדרישות ההכשרה יוכל לבצע אותן פעם נוספת. אולם, מי שלא יעמוד בדרישות המבחן העיוני לא יוכל לבצע את האימון המעשי והמבחן. שימו לב שבמידה ולא ביצעתם את ההכשרה, משמעות הדבר היא שרישיונכם יפקע ותידרשו להפקיד את כלי הירייה ללא דיחוי.

לאחר סיום המטווח בהצלחה, תקבלו רישיון זמני שייכנס לתוקפו לאחר שייחתם על ידי בעל המטווח. תוקף הרישיון הזמני הוא כתוקף הרישיון הקבוע אשר יישלח אליכם לאחר השלמת התהליך בדואר.

כיצד עורך דין יוכל לעזור לכם בתהליך חידוש הרישיון?

מלבד חתימת עורך דין על התצהיר המצורף לבקשת חידוש הרישיון, ישנם מקרים בהם נדרש ליווי מקצועי של עורך דין. מקרים אלו עשויים להיות מקרים בהם מחזיק הרישיון לא חידש אותו בזמן, אי הפקדת הנשק לאחר פקיעת הרישיון וחשד לביצוע עבירה פלילית מכל סוג. במקרים אלו, השבת הרישיון מתעכבת באופן מהותי והופכת למסובכת במיוחד. משרדנו מתמחה בייעוץ ומתן מענה משפטי מהיר ואפקטיבי בכל הנוגע לקבלת רישיון נשק, חידושו וערר במקרה של דחייה או ביטול בקשות הנוגעות לרישיון להחזקת נשק. לכל שאלה בנושא רשיון לנשק, פנו אלינו היום ועו"ד גיא סרוסי יהיה זמין עבורכם לכל שאלה.

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים