moneyyellow

בית השקעות התרשל? עו"ד גיא סרוסי משתף בתיק שהגיע למשרדנו

מנהל ההשקעות לא רכש מניות וגרם לאובדן רווחים במאות אלפי שקלים

פריצת המשבר באוקראינה הביאה משקיעים בכל העולם להתלבט לגבי הצעדים הנכונים לגבי כספיהם המושקעים בשווקי ההון ברחבי תבל. אחד מהם הוא אייל, אשר מחזיק (ביחד עם אמו) בשני חשבונות בנק בשווייץ ובהם יותר מ-3.5 מיליוני שקלים. 

אייל צפה בשידורים מאוקראינה ומיהר להתקשר לדיוויד, מייסד ומנכ"ל קרן השקעות בינלאומית המטפל בו אישית מזה שנים. "צריך לעשות משהו", אמר תוך שהוא מפציר לרכוש זהב שידוע כשהשקעה סולידית ובטוחה בעתות משבר. דיוויד עתיר הניסיון היה סבור אחרת והניח בפני אייל הצעה אחרת שלדבריו אטרקטיבית פי כמה – נפט. אייל, שסומך על דיוויד בעיניים עצומות, קיבל את חוות הדעת המקצועית. 

דיוויד צדק ומחירי הנפט זינקו. הבעיה היא שהוא לא ביצע את הרכישה שהתבקש לעשות וכתוצאה מכך אייל הפסיד יותר מחצי מיליון שקלים. האם אייל יכול לפעול בצעדים כלשהם כנגד קרן ההשקעות ומנהלה שטיפל בו אישית עקב המחדל של דיוויד שלא רכש עבורו את הנפט?

שימו לב! השאלה כאן, היא האם על בסיס הודעת ווטסאפ ששלח אייל דיוויד, שמנחה את דיוויד לקנות נפט עבורו, ומאחר שדיוויד לא מילא אחר ההוראה ואייל לא הרוויח את כספי ההשקעה, יש לאייל עילת תביעה טובה נגד דייוויד ובית ההשקעות?

התשובה לטעמנו, היא כן.

משרדנו, המתמחה בייצוג משקיעים בסכסוכים מסחריים, מלווה בימים אלה את אייל  בתביעה המשפטית כנגד בית ההשקעות ודיוויד העמוד בראשו, וההערכה היא שנגרמו לו נזקים עצומים. 

במסגרת זו הוגשה על ידנו תביעה בשמו על סך של כ-650,000 שמהווה דוגמה מצוינת לצעדים שאפשר לנקוט בהם בעקבות רשלנות בניהול תיק השקעות.

אז מהם נימוקי התביעה?

בדיונים מול קרן ההשקעות הצגנו שורה של טענות שכעת מבססות כתב תביעה על סך של מאות אלפי שקלים. העיקריות שבהן הינן:

  1. יחסי אמון – בין הצדדים שררו יחסי אמון מיוחדים שהתבססו על הנחיות כלליות של אייל, חלקן אפילו באמצעות הודעות ווטסאפ, שבוצעו על ידי קרן ההשקעות.
  2. רשלנות – קרן ההשקעות התנהלה ברשלנות תוך הפרת אמון חמורה כלפי אדם שסמך עליה באופן מלא ובלתי מסויג.
  3. חובה מוגברת – קרן ההשקעות הייתה בעלת שליטה מלאה בחשבונות המשקיע ועל כן חובתה היא חובה מוגברת.
  4. אובדן רווחים אדיר – אי ביצוע הרכישה (שקרן ההשקעות המליצה עליה!) גרם לנזק כספי לאייל.

 

איך חישבנו את הפיצויים? הפיצויים שהמשקיע דורש בכתב התביעה חושבו לפי שיטת "פיצויים בשל ביטול". כלומר, אייל זכאי לקבל את הסכומים שהיו מגיעים לו במידה שקרן ההשקעות הייתה פועלת לפי הדין וכפי שסוכם.

המקרה של אייל הוא דוגמה מצוינת לאפשרויות המשפטיות העומדות בפני משקיעים שנפגעו מהתנהלות של גופים פיננסיים והעומדים בראשם.
למזלו של אייל, הוא לא חיכה יותר מדי, אסף ראיות לתביעתו ופנה למשרדנו זמן קצר לאחר המקרה.
אם גם לכם או לקרוביכם נגרמה עוולה משמעותית בהתנהלות שלו מול גוף פיננסי שגרמה להפסד כספי, או שנעקצתם בעסקת מקרקעין, אתם מוזמנים לפנות אלינו, וביחד נרכיב את הפאזל המנצח להחזיר את כספכם במהירות הגבוהה ביותר.

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

משרדנו מתמחה בייצוג
משקיעים בסכסוכים מסחריים

מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים