בקשה לכינוס נכסים נגד הרציג

בקשה לכינוס נכסים נגד הרציג

בנק לאומי הגיש בקשה למינוי כונס נכסים לחברת הרציג נדל"ן – השפעת המשבר על הנושים

על רקע הריביות ההולכות וגוברות, מספר חברות נדל"ן נקלעו לאחרונה למשבר כלכלי. בתוך כך, בחודש אוגוסט האחרון הגיש בנק לאומי בקשה למינוי כונס נכסים לחברת הרציג נדל"ן. זאת על רקע חוב על סך 19 מיליון שקלים בתוספת ריבית פיגורים שמגיעה לכדי מאות אלפי שקלים.

במידה והבקשה תאושר, נתח מכספי החברה יועברו תחילה לנושים המובטחים. במקרה של חדלות פרעון הדבר יכול להמעמיד בסיכון את פירעון יתר ההתחייבויות הכספיות של החברה. לאור זאת, פנייה לעורך דין במסגרת ייצוג נושי החברה בהליכים אלו, תוכל להגן על זכויותיהם עוד בטרם מתן הצו לפתיחה בהליכי חדלות פירעון.

חברת הרציג, ניצני המשבר והבקשה למינוי כונס נכסים

חברת הרציג הוקמה לפני 45 שנים ועוסקת בתכנון וביצוע פרויקטים בעולם הנדל"ן כאשר בעשור האחרון עיקר פעילותה של החברה הוא בפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית. בחודש אוגוסט האחרון, הגיש בנק לאומי נושה מובטח של החברה, בקשה למינוי כונס נכסים על רקע חוב שמגיע לסכום של קרוב ל-20 מיליון שקלים שמקורו בנכס המיועד למסחר בעיר פתח תקווה.

במסגרת הגשת הבקשה, טען הבנק כי בחודש פברואר האחרון נרשם שעבוד על נכס מסחרי בפתח תקווה עליו לקחה החברה משכנתא. על אף התחייבותה שלא למכור את הנכס ללא הסכמת הבנק, מכרה החברה את הנכס ב-22 מיליון שקלים לצד שלישי כאשר שניים וחצי מיליון שקלים מתוכם הועברו לנושה אחר. זאת לטענת הבנק, עשוי לעלות לכדי העדפת נושים אסורה. לאור זאת, חברת דן אנד ברדסטריט הציבה את החברה ברשימת החברות המצויות בסיכון גבוה.

משמעות הבקשה והשפעתה האפשרית על יתר הנושים

הגשת בקשה למינוי כונס נכסים היא שלב מקדים לכינוס נכסים ואין משמעה הכרזה על החברה כחדלת פירעון. במקרה של נושים מובטחים, מדובר בנושים בעלי בטוחה או שעבוד שמבטיח כי קדימות בסדר הנשייה ועדיפות בפירעון החוב שלהם בהליכי חדלות פירעון. מנגד, נושי החברה במיוחד אלו שאינם נחשבים לנושים מובטחים או בדין קדימה, מסתכנים בכך שבמקרה שהחברה תוכרז כחדלת פירעון לא יקבלו בחזרה את כספם או יקבלו סכום זעום ממנו.

בשלב זה, מינוי כונס נכסים זמני, מטרתו להגן על הנכסים הקיימים מפני הברחתם או מכירתם. במידה ויימצא כי אכן יש למנות כונס נכסים לחברת הרציג, הדבר עשוי להעיד על כך שהיא מתקשה לעמוד בהתחייבויותיה מה שבהמשך עשוי להביא גם לכך שלא תוכל לעמוד בהתחייבויות קיימות כלפי יתר הנושים שלה.

ומה לגבי נושים שאינם מבוטחים?

החוב המובטח עומד כיום על סך של קרוב לעשרים מיליון שקלים. כפי שצוין, במידה ואכן החברה לא תוכל לפרוע את חובותיה, הנושים שאינם מבוטחים יזכו לנתח קטן יחסית מהעוגה של כספי הנשייה או לא יזכו כלל. למרות זאת, ישנם מספר אפיקים שפתוחים בפני הנושים שאינם מובטחים עוד בטרם שלב כינוס הנכסים.

בין אפיקים אלו, ישנן מספר בקשות שניתן להגיש באמצעות עורך דין חדלות פירעון שממוחה בפירוקי חברות. בין אלו ניתן למצוא: בקשה לאיסור העברה של כספי או נכסי החברה (איסור דיספוזיציה) , צווי מניעה, צווי עיקול וכמובן הגשת בקשה לפתיחה בהליכי חדלות פירעון.

פעולות מידיות עשויות להגן על הנכסים שלכם

כאשר מוגשת בקשה למינוי כונס נכסים זמני, ישנה חשיבות לפעולה מהירה גם מצד הנושים שאינם מובטחים. לכן, פנייה כבר בשלב זה לעורך דין מנוסה שבקיא בהליכים אלו עשויה להגן גם על הנושה הקטן וכספו. למשרדנו ניסיון רב בתכנון נכון ופעולה מהירה, עוד בטרם הגשת הבקשה למתן צו לפתיחת הליכים. למשרדנו ניסיון רב בייצוג נושים להם חייבים כספים מול חברות בקשיים נושים ולכן, במיד יש לכם חוב שלא שולם מול חברה בקשיים עליכם לפעול במרה. פנו אלינו ונעמוד לשירותכם.

אם גם כלפיכם קיים חוב של חברה בקשיים, פנו אלינו עכשיו ועו"ד גיא סרוסי יעמוד לרשותכם להבטחת כספיכם במהירות.

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

משרדנו מתמחה בייעוץ משפטי בנושא חדלות פירעון בפירוק חברות

מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים