עוקץ באחיסמך

עוקץ באחיסמך

עוקץ באחיסמך: האם המזכיר מעל בכספי האגודה השיתופית באחיסמך בסכומי עתק של מאות מיליוני ש"ח?

מעילה של כ-200 מיליון שקלים במושב?

האם חברי מושב אחיסמך נעקצו על ידי המזכיר של המושב?

חברי מושב אחיסמך שבמרכז הארץ לא מאמינים שזה קורה להם, וייתכן שאנחנו עומדים לגלות בקרוב על אחת המעילות הגדולות בתולדות המדינה. המשטרה כבר החלה בחקירה בעקבות תלונות רבות מצד התושבים שמצאו את עצמם מתרסקים ביום אחד לתהום כלכלית.

תקציר הפרקים הקודמים. תושבי מושב אחיסמך שליד לוד מאוגדים באגודה שיתופית בשם "יצרנים חקלאיים בע"מ". האגודה שימשה להם כמעין "בנק פרטי" במשך שנים כאשר המנגנון היה פשוט. כספי החברים הופקדו "בבנק", היו נזילים למשיכה וצברו ריבית.

מזכיר האגודה, אשר ככל הנראה הסתבך עם גורמים עברייניים, נקלע ללחצים קשים ועל פי החשד העביר לגורמי פשיעה סכומים משמעותיים מקופת האגודה. המזכיר אף ניסה להתאבד ומאז נעלמו עקבותיו. במושב טוענים כי הוא השאיר מכתב שבו סיפר שהעולם התחתון לחץ עליו והביא אותו לצעד הקיצוני.

"המעילה בבנק למסחר היא כלום לעומת מה שהולך כאן", אומרים חברים באגודה לאמצעי התקשורת, "עשרות נעקצו ואנשים הולכים להיות רעבים כי אין להם ממה להתקיים".

חברי אגודה מצאו את עצמם בין-לילה מתדרדרים לחובות עצומים מול הבנקים וגורמים נוספים. אנשים לא יכולים לשלם משכנתאות, אחרים חוששים מפירעון הלוואות, ונציגי הבנקים כבר הגיעו למושב בכדי להזהיר מפני נקיטה בהליכי הוצאה לפועל.

משטרת ישראל פתחה בחקירה במסגרתה זומנו לפגישה בתחנת המשטרה נציגי האגודות השיתופיות הארציות. במקביל מונה מפרק לאגודה אשר קיבל לידיו את ניהולה מתוך מטרה לסייע לה לצאת מהמשבר.

מעילה בתוך הקהילה – האסון הכפול

מעילה היא תמיד מכה מורלית לארגון וכשמדובר על המרחב הכפרי (קיבוצים ומושבים) אנחנו מתמודדים עם אפקט "האסון הכפול".

החברים, אשר בנו את המערכת הכלכלית והחברתית שלהם על בסיס אמון וקשרים בן-דוריים, חשים במעילה לא רק את המהלומה הכלכלית אלא גם את העלבון הצורב והפגיעה האישית.

הפן המשפטי- מה עושים?

ברמה המשפטית- כמו שחברה נכנסת להליך חדלות פרעון, עקב חבות הגדולים מנכיסה, כך האגודה השיתופית בה בוצעה המעילה, נכנסה להליך של פירוק.

לאגודה מונה נאמן (מפרק ) מטעם בית המשפט ועל החברים במושב להגיש תביעות חוב באופן מידיי באמצעות עורך דין כדי  שבית המשפט יכיר בחוב כלפיהם. הנאמן יחקור את נסיבות המעילה, את נכסי האגודה ויבדוק את תביעות החוב לשם הכרה בכספים. מתוך הכספים והנכסים שנשארו בקופת האגודה או אצל צדדים שלישיים, יפרעו חברי האגודה.

לחברי האגדוה צפוי קרב משפטי משמעותי, ועליהם להיות ערוכים לכך ולפעול כאמור, כדי להציל את כספם.

 

במשרד עורכי דין גיא סרוסי ושות' אנחנו מתמחים בייצוג משקיעים ונפגעים בתיקי עוקץ ומעילות.

משרדנו מייצג מאות נפגעים בתיק עוקץ מתוקשרים כמו פרי נדל"ן, אילן מיכאלי, תכלת נדל"ן, קבוצת יעדים ועוד.

אם אתם נמנים על נפגעי מושב אחיסמך צרו קשר עוד היום להגשת תביעות חוב, ועו"ד גיא סרוסי יעמוד על זכויותיכם.

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

משרדנו מתמחה בייעוץ משפטי בנושא עוקץ

מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים