bankruptcy-fraud

קריסת קבוצת יעדים- איך נמנעים מעוקץ נדל"ן?

לא רק מיידוף:  איך להיזרה מהונאת פונזי בגרסת הנדל"ן הישראלי

הלוואות עם החזר תשואה של 20%, משרדים מפוארים, אנשי מכירות מצודדים, קרקעות למכירה באזורי הביקוש, קמפיינים מהודרים ברשתות חברתיות, מצגות עתירות גרפים ואפילו פינת מומחה בערוץ 2.  

בקריסת קבוצת יעדים יש את כל החומרים מהם נבנתה השקעה אטרקטיבית. אך לצערנו ובפרפרזה לאריק איינשטיין ז"ל, "ואיזה מסכנים המשקיעים שאוכלים להם את הלב" (לכאורה, כמובן, שכן הדברים נתונים תחת בירור והליך משפטי).. 

מה הסיפור? ביוני השנה (2022) נפתח הליך חדלות פירעון נגד חברות בקבוצת "יעדים נדל"ן" על ידי משקיע של החברה בעקבות חקירה שנפתחה כנגד בעלי החברה, מוטי אברג'יל, ברשות לניירות ערך. 

החשדות, לכאורה בשלב זה, מספרות סיפור מטריד על הונאת משקיעים במשך כשלוש שנים. בעלי החברה ועובדיה הציעו, לפי הפרסומים, השקעות לא מפוקחות לציבור בסכומים מצטברים של עשרות מיליוני שקלים בתשואות גבוהות. 

ייתכן שמדובר למעשה בהונאה משקיעים מסוג "פונזי" (כמו מיידוף). כלומר, החברה מגייסת כספים ממשקיעים ובמקום להשקיעם בנכסים כדי לייצר לתשואה מחלקת את התמורה המופרכת בחזרה בין המשקיעים. כף שמשקיע אחד מקבל תשואה על חשבון כספו של משקיע אחר שלא יודע על כך. ברשות לניירות ערך חושדים גם שבעליה של החברה הציג מצגי שווא ובפועל הועברו הכספים לצדדים שלשיים או לצרכיו הפרטיים. 

משקיעים יקרים, שימו לב

כמשרד עורכי דין התמחה בייצוג של קורבנות עוקץ ומשקיעים שנפלו למצבים מורכבים ומייאשים של הונאות ותרמיות, חשוב לנו לחדד כמה דגשים מרכזיים שיאפשרו לכם להגן על עצמכם. הניסיון מלמד שלמרות שאפשר בהחלט לנקוט בצעדים רבים גם לאחר חשיפת ההונאה, ההגנה הטובה ביותר היא הקדמת תרופה למכה. 

אספנו וצירפנו לכן כאן את כמה מתמרורי האזהרה שאתם צריכים להיות ערים אליהם, שכן הם משותפים לרוב ההונאות ותיקי העוקץ שמגיעים אלינו בשנים האחרונות:

  • תשואות גבוהות באופן חריג – הלוואות והסכמי הלוואה המציעים תשואות גבוהות באופן חריג בשיעורים דו-ספרתיים הנושקים ל-20%. 
  • טשטוש סיכונים או "העדר סיכון" – אם מוצגת לכם השקעה אטרקטיבית באופן חריג, שדורשת תשלום מידי, ולוחצים עליכם להעביר את התשלום עוד לפני שהספקתם אפילו לעבור על המסמכים- הרי לפניכם נורה אדומה. 

התנהלות חובבנית של יהיה בסדר- אפשר לשים לב לכך כבר במסמך הראשון. אבל וכאן יש אבל, עין של לקוח אינה מיומנת כמו עין של עורך דין. ולכן  המלצת הברזל היא להיעזר בעורך דין החל מהמסך הראשון עליו אתם נדרשים לחתום. לא לחתום על אף מסמך מבלי שעורך דין עבר עליו. הטיפ הזה נכון לכל מסמך מחייב משפטית עליו תחלמו, שעשוי לשים חלק מהכסף שלכם בסיכון.

למשרדנו התמחות ייחודית בייצוג נפגעי עוקץ וסכסוכים מסחריים, עקב תרמית או מחדל. אם עומד לכם החשש ולו הקל ביותר כי מוצגת לכם הונאה, או חלילה אם נעקצתם, מזמנים לפנות למשרדינו לטיפול מהיר בבעיה.

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

משרד עורכי דין גיא סרוסי מומחה בסכסוכים מסחריים ועוקצים

מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים