קריסת קרן הגשמה- הגשת תביעת חוב

קריסת קרן הגשמה- הגשת תביעת חוב

השקעתם בקרן הגשמה? כך תגישו תביעת חוב להשבת כספכם

בחודש יולי האחרון, הוציא בית המשפט המחוזי במחוז מרכז צו פירוק לקרן הגשמה שעוסקת בניהול השקעות בנדל"ן מחוץ לישראל. כניסתה של החברה להליכי חדלות פירעון, הביאו לדאגה רבה המשקיעים.

מה עושים?

 הפתרון במקרים אלו הוא בהגשת תביעת חוב באמצעות עורך דין מנוסה שבקיא בהליכי חדלות פירעון שכוללים שיקולים אסטרטגיים-משפטיים מורכבים.

מה היא קרן הגשמה

קרן הגשמה היא תאגיד שעוסק בניהול השקעות בנכסים שנמצאים במספר מדינות ביניהן ארה"ב, הולנד, קנדה, אנגליה ונוספות. הקרן הוקמה בשנת 2009 ובמהלך שנות פעילותה נוהלו באמצעותה מאות השקעות שסכומן הגיע למיליארדי שקלים. מבחינה מספרית, לאורך חייה של הקרן הושקעו למעלה משלושה מיליארד שקלים בקרוב ל-250 פרויקטים בכל רחבי העולם.

קריסתה של הקרן שהבטיחה תשואות של 20%

בשנים האחרונות, על אף הבטחותיה של הקרן, חוו חלק נרחב מהמשקיעים, תשואות נמוכות משמעותית מאלו שהובטחו להם. לצד זאת, הוגשו כנגד הקרן קרוב ל-40 תביעות על סך מאות מיליוני שקלים זאת לצד טענות לחוב קיים למע"מ. מנגד, הקרן מכחישה כי יש לה נושים או חובות תלויים ועומדים לחובתה.

 לבסוף, ניתן בחודש יולי 2023 צו פירוק כנגד קרן הגשמה. הקרן נמנעה מלייחס את הקשיים הכלכליים שלה להתנהלותה, ותלתה אותם בהשפעות חיצוניות כמו מגפת הקורונה ומשבר הברקזיט שהשפיעו על השוק כולו, אולם טענות אלו לא התקבלו.

עם קבלת צו פתיחת ההליכים נגד החברה, מינה בית המשפט נאמן שיאתר ויאחד את נכסיו של החייב וייקבע סדר להחזרת החובות. בשלב זה יעודכן הנושה בנוגע למצבה של התביעה, במידה וזו התקבלה יקבל את סכום התביעה או חלקו.  

כיצד מגישים תביעת חוב?

תביעת חוב היא הליך שבו מגיש נושה של אדם או תאגיד שמצוי בהליכי פירעון, בקשה לתבוע את זכותו בכספים שנכללים בקופת הנשייה.

הגשת התביעה נעשית בתוך חלון זמן של שישה חודשים ובמקרה שבו לא היה ביכולתו של הנושה להגיש את התביעה בחלון הזמנים המדובר, עליו להגיש בקשה מנומקת להארכת המועד להגשתה, לפרט בה את סיבות העיכוב ולגבותה בתצהיר. במקרה של קרן הגשמה, החזר החוב אינו מובטח ולכן, עולה החשיבות בהסתייעות בעורך דין על מנת שיעלה סיכויים של המשקיעים לקבל את כספם בחזרה.

חלון הזמן במקרה של קרן הגשמה להגשת תביעות קבוצתיות הוא עד 31.10.23.

הגשת תביעת חוב של משקיעי הקרן היא קריטית

במקרה של קרן הגשמה, היקף החובות, התנהלותה של הקרן והכחשתם של חובות קיימים, עשוי להביא לקשיים בהחזרת הכסף למשקיעים במסגרת הליכי הפירוק של הקרן.

חשוב להבהיר כי בהשקעה בפרויקט נדל"ן, בשונה מרכישת נדל"ן, טמון סיכון דומה להשקעה פיננסית רגילה ועל כן לא קיימות למשקיעים ההגנות המשפטיות שקיימות לרוכשי נכסים. במקרה של קרן הגשמה, ספק רב שזו תצא מהליכי חדלות הפירעון וסיכוי גבוה שתידרש להסדרי נשייה בין משקיעיה.

גם לאחר איסוף הכספים והנכסים של הקרן עדיין קיים סיכוי סביר שאלו לא יספיקו לכסות את כלל חובותיה.

חשוב לציין כי תביעת חוב, היא תביעה לכל דבר ורכיביה כוללים פרט לקרן החוב גם סכומי ריבית והוצאות. כאשר הנושה מגיש את תביעתו, הסכום שתובע הוא הסכום המקסימלי שלו יהיה זכאי במידה ותביעתו תתקבל. לכן, השמטה של חלק מרכיבי החוב עלולה לגרור הפסדים שעשויים להגיע גם לעשרות אלפי שקלים.

זוהי התביעה היחידה אותה נושה יכול להגיש כנגד החברה.

זמן שווה כסף

במקרה של קרן הגשמה המועד להגשת תביעות החוב קצר משמעותית ומשמעותה של אי הגשת התביעה תביא באופן אוטומטי למחיקת החוב. חלון הזמנים המצומצם והסיכון בכך שלא יוחזר מלוא כספם של המשקיעים הפרטיים, מחייב את המשקיעים לפעול ולהגיש תביעת חוב לנאמני קרן הגשמה כבר בשבועות הקרובים, ולא הם עשויים להגיע להפסדים של גם למאות אלפי שקלים ויותר.

לאור מורכבות ההליך במקרה של קרן הגשמה, היקפה הכספי וכמות המשקיעים, ההגשה דרך עורך דין המתמחה בהליכי חדלות פירעון ובעל היכרות עם הקרן ופעילותה הא קריטית. למשרדנו ניסיון רב בטיפול בתביעות חוב של נושים ולכן, במידה ונפגעתם מקרן הגשמה פנו אלינו ונשמח לסייע לכם.

אם גם אתם נפגעתם מקרן הגשמה, פנו אלינו לבירור זכויותיכם. ועו"ד גיא סרוסי יעמוד לרשותכם.

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

משרדנו מתמחה בייעוץ משפטי בהליכי חדלות פרעון

מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים