רום כנרת הגשת תביעת חוב

רום כנרת הגשת תביעת חוב

החלטה דרמטית בביהמ"ש המחוזי: רום כנרת הוכרזה כחדלת פירעון

כבוד השופטת נועה גרוסמן מביהמ"ש המחוזי בתל אביב הוציאה החלטה דרמטית, המורה על הכנסת חברת רום כנרת לתהליך של חדלות פירעון.

השופטת נענתה לבקשתם של הנאמנים, לצו פתיחת הליכים. כזכור, עובדי החברה הגישו בקשה לצו פתיחת הליכים נגד החברה ביום שישי בשבוע שעבר.

מנימוקי הבקשה:

היות וכבר בית המשפט נתן החלטה לצו פתיחת הליכים שהוגשה על ידי קבוצת נושים, והיות ודבר ההחלטה על פתיחת ההליכים פורסמה בפומבי, גם באתר הפרסומים של משרד המשפטים וגם בכלי תקשורת רבים, ועל מנת שעובדי החברה יוכלו לממש, ללא דיחוי, את זכויותיהם אל מול הביטוח הלאומי, מתבקש בית המשפט לתת צו פתיחת הליכים בעניין החברה ללא צורך בדיון נוסף בעניינה.

בין נימוקי הבקשה טענו נטען כי החברה עצמה גם הסכימה לפתיחת ההליכים נגדה, אך הביעה רצונה להמשיך לנהל את החברה באמצעות הנהלתה הנוכחית, אך לדיון בבקשתה זו הגיעה החברה כשבעל השליטה בה כלל לא נמצא בארץ.

בבקשה צוין, כי התקבלה רשותו של עו"ד אילון בריל, בא כוח הממונה על חדלות פירעון במחוז תל אביב במשרד המשפטים, וזה לא התנגד לבקשה.

השופטת גרוסמן קיבלה את הבקשה במלואה, וכך היא כותבת בהחלטתה שניתנה בפתקית:

  1. על פי הבקשה שהוגשה לבית משפט זה, לאחר שהוכח להנחת דעת כי החברה חדלת פירעון. ולאחר שלא הוגשה כל התנגדות לבקשה – אני מורה בזאת על פתיחת הליכי חדלות פירעון בכל הנוגע לחברה לפי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח – 2018 (להלן: החוק).
  2. עוה"ד אהוד גינדס ושי מילוא אשר התמנו כנאמנים זמניים לחברה, פעלו במסגרת הסמכויות שניתנו להם לפי ההחלטה מיום 23.08.2023. דו" ראשון יוגש תוך המועד שקבעתי שם. בשלב זה ישיבת יום 19.9.2023 תישאר על כנה ללא שינוי.

עורכי הדין גיא סרוסי ואוריאל זעירא: "אנו מברכים על החלטתה של השופטת, ועל ברכת הדרך שנתנו לכך הנאמנים הזמניים ובא כוחו של הממונה על הליכי חדלות פירעון במחזו תל אביב במשרד המשפטים. דאגתנו העיקרית כעת, היא לאתר להיכן הוזרמו למעלה ממאה מיליון שקלים שנעלמו מחשבון הנאמנות של מגדל 5 בפרויקט סי-טאואר, ולהחזיר את מלוא הכספים לחברי הקבוצה".

"החלטת כבוד השופטת גרוסמן חשובה והגיעה בעתה" אומרים עורכי הדין גיא סרוסי ואוריאל זעירא, המייצגים את רוכשי דירות בפרויקטים סי-טאואר ובי-טאואר בבת-ים, וכן את עובדי חברת 'רום כנרת'.

"בדומה למה שהערכנו, אין לנו ספק שמינוי נאמן זמני לנכסי החברה הוא הצעד המתבקש והנכון מכול" אומרים עו"ד סרוסי וזעירא. לדבריהם, רק כך ניתן למפות את כלל נכסי החברה לצד התחייבויותיה, ולאתר הברחות נכסים, אם אירעו, בסמוך למשבר שפקד את החברה.

"עצם העובדה שחשבון הנאמנות של קבוצת רוכשי הדירות במגדל 5 בפרויקט סי-טאואר, נמצא ריק, למרות שהוזרמו אליו עשרות מיליוני שקלים מכספי רוכשי הדירות, בצירוף העובדה שהקרקע שעליה אמור היה להיבנות המגדל לא נרכשה במלואה על ידי החברה, מעידות כאלף עדים, על כך שאנשי החברה לא נהגו, לכאורה, כשורה בכספי רוכשי הדירות, ועל כך יש לנהל חקירה מדוקדקת ולאתר, להיכן הוזרמו הכספים, ולשם מה" אומרים עוה"ד סרוסי וזעירא.

"אנו ניאבק מעתה על כך, שיאותרו כלל העברות הכספים, ויינטלו חזרה מהנהנים מהם, תוך הפעלת עקולים וחילוטים נגדם, כשלנגד עינינו קיימת מטרה אחת: להבטיח את כספם של רוכשי הדירות" אומרים עוה"ד סרוסי וזעירא. "כמו כן, נשאף שכל אחד ואחד מנכסי החברה ינוהל בנפרד, והכספים שנצברו בו ישרתו את כלל הרוכשים באותו פרויקט". פתרון זה, לדברי עוה"ד סרוסי וזעירא, הוחל בהצלחה בפרשת פרי נדל"ן, ורק כך, השיבו עורכי הדין סורסי וזעירא לרוכשי הדירות מרבית כספי השקעתם.

לדבריהם, על נושי חברת רום כנרת, חברי הקבוצות והספקים, להיערך להגשת תביעות חוב, שרק באמצעותן ניתן יהיה להשיב כספים מקופת הנאמנים.

כיצד מגישים תביעת חוב?

תביעת חוב היא הליך שבו מגיש נושה של אדם או תאגיד שמצוי בהליכי פירעון, בקשה לתבוע את זכותו בכספים שנכללים בקופת הנשייה.

הגשת התביעה נעשית בתוך חלון זמן קצר  ובמקרה שבו לא היה ביכולתו של הנושה להגיש את התביעה בחלון הזמנים המדובר, עליו להגיש בקשה מנומקת להארכת המועד להגשתה, לפרט בה את סיבות העיכוב ולגבותה בתצהיר. במקרה של רום כנרת, החזר החוב אינו מובטח ולכן, עולה החשיבות בהסתייעות בעורך דין על מנת שיעלה סיכויים של המשקיעים לקבל את כספם בחזרה.

חלון הזמן במקרה של רום כנרת להגשת תביעות חוב הוא עד 30.11.23.

הגשת תביעת חוב של רוכשי רום כנרת היא קריטית

במקרה של רום כנרת, היקף החובות, התנהלותה של רום כנרת והכחשתם של חובות קיימים,  מחייב הגשת תביעת חוב להכרה בחוב ובתשלומים ששלומו מהרוכשים לחברה.

חשוב לציין כי תביעת חוב, היא תביעה לכל דבר ורכיביה כוללים פרט לקרן החוב גם סכומי ריבית והוצאות. כאשר הנושה מגיש את תביעתו, הסכום שתובע הוא הסכום המקסימלי שלו יהיה זכאי במידה ותביעתו תתקבל. לכן, השמטה של חלק מרכיבי החוב עלולה לגרור הפסדים שעשויים להגיע גם לעשרות אלפי שקלים.

זוהי התביעה היחידה אותה נושה יכול להגיש כנגד החברה.

זמן שווה כסף

במקרה של רום כנרת המועד להגשת תביעות החוב קצר משמעותית ומשמעותה של אי הגשת התביעה תביא באופן אוטומטי למחיקת החוב. חלון הזמנים המצומצם והסיכון בכך שלא יוחזר מלוא כספם של המשקיעים הפרטיים, מחייב את המשקיעים לפעול ולהגיש תביעת חוב לנאמני רום כנרת כבר בשבועות הקרובים, ולא הם עשויים להגיע להפסדים של גם למאות אלפי שקלים ויותר.

לאור מורכבות ההליך במקרה של רום כנרת, היקפה הכספי וכמות המשקיעים, ההגשה דרך עורך דין המתמחה בהליכי חדלות פירעון ובעל היכרות עם החברה ופעילותה הא קריטית. למשרדנו ניסיון רב בטיפול בתביעות חוב של נושים. אנו מייצגים רוכשים של החברה, רוכשים נוספים שלא נרשמה להם הערת אזהרה, רוכשים שהחברה ובעליה אילן ששון מכרו להם דירה שנמכרה כבר לאדם אחר, וכן לקוחות שביטלו עסקה עם רום כנרת ולא קיבלו את כספיהם ולכן, במידה ונפגעתם מרום כנרת פנו אלינו ונשמח לסייע לכם.

אם גם אתם נפגעתם מרום כנרת, פנו אלינו לבירור זכויותיכם, ועו"ד גיא סרוסי ועו"ד אוריאל זעירא יעמדו  לרשותכם.

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

משרדנו מתמחה בייעוץ משפטי בהליכי חדלות פרעון

מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים