תיקון 4 לחוק חדלות פירעון - עיכוב הליכים לחברה או יחיד

תיקון 4 לחוק חדלות פירעון – עיכוב הליכים לחברה או יחיד

תיקון 4 לחוק חדלות פירעון- עיכוב הליכים לחברה והשארת החברה בידי הבעלים

זה לא סוד שהרפורמה המשפטית ועליות הריבית האחרונות מהוות יחד קוקטייל של אי וודאות במגזר העסקי הישראלי.

חשוב להבין, חלק מהחברות במשק הגיעו לתקופה הנוכחית על אדי הדלק האחרונים- תולדה ישירה של תקופת הקורונה.

נוסיף לכך את אי הודאות במשק לאור הרפורמה המשפטית ואת עליות הריבית בארץ ובעולם, וקיבלנו שוק אשראי מאוד מאוד יקר, שעבור חלק מהחברות, הפך לבלתי אפשרי.

כידוע, משרדינו קיבל עליו ייצוג עשרות משקיעים שהשקיעו בקרן הגשמה. קרן הגשמה קרסה ונכנסה להליך חדלות פירעון, כשבראשית ההליך ניסתה להימנע מחדלות פירעון דרך תיקון 4 לחוק חדלות פרעון.

במאמר הבא נספר על תיקון 4 לחוק ועל האפשרויות שהוא מציע לחברות המצויות בסחרור כלכלי, כתחליף להליך חדלות פירעון קלאסי על המשמעויות שלו.

מהו תיקון 4 לחוק חדלות פירעון?

תיקון מספר 4 לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שנכנס לתוקף ביום 18.3.21 נחקק בבסיסו כדי להקל על חברות ויחידים שנקלעו לסחרור כלכלי עקב מגפת הקורונה. מאז חוקק, החוק זוכה להארכות תוקף מעת לעת. התיקון לחוק מרחיב את רעיון השיקום הכלכלי באמצעות יצירת מנגנון נוח של עיכוב הליכים למשך ארבעה חודשים לשם גיבוש הסדר חוב- מה שנותן לעסקים וחברות וגם ליחידים את האפשרות שלא להכנס כלל לפרוצדורת חדלות פירעון מלאה.

לתיקון 4 לחוק חדלות פירעון מספר יתרונות מובנים:

  1. התיקון מאפשר הגנה מפני נקיטת הליכי גבייה למשך 3-4 חודשים, במהלכם יכולים העסקים, החברות והיחידים לפעול לגיבוש הסדרי חוב.
  2. בית המשפט ממנה למנהל הסדר (בעל תפקיד) שתפקידו ללוות את החברה ו/או היחיד להסדר החוב מול הנושים.
  3. החברה/ היחיד זוכים לעיכוב הליכים במהלך התקופה.
  4. שדרת הניהול בחברה נשמרת, החברה אינה מופקעת מידיו של בעל השליטה.

המחוקק ובית המשפט שמים לנגד עיניהם בבואם לאשר בקשה לעיכוב הליכים לפי תיקון 4 לחוק את סיכוי החברה/היחיד להמשך פעילות כלכלית על משמעויותיה- תמורה גבוה יותר לנושים מאשר בהליך חדלות פירעון, המשך העסקת עובדים, הגנה מפני נושים במהלך התקופה וכל היוצא בכך.

יש שיגידו כי תיקון 4 מתאים כמו כפפה ליד לעסקים המצויים במערבולת כלכלית נקודתית, שבעזרת ההגנה אותה הוא מעניק, יש ביכולתם לעבור את השבר ולחזור למסלול עסקים רגיל. זאת, תוך שימור שדרת הניהול והשליטה של הבעלים וההנהלה, ופריסה מחודשת של החוב, במטרה לצלוח את תקופת המשבר.

לנושים מצד שני יתרון משמעותי בהליך מסוג זה, שכן בהליך חדלות פרעון, ישנו חשש ממשי כי הדיבידנד (החזר הכספים מתוך סך החובות לנושה) יהיה נמוך.

לסיכום, כמובן שפנים לכאן ולכאן, וכל תיק על נסיבותיו ידון לגופו.

בית המשפט צריך לשקול ולשקלל את מגוון השיקולים השונים בבואו להכריע בבקשה לעיכוב הליכים לפי תיקון 4 וסיכוייה להצליח ביחס להליך חדלות פרעון קלאסי.

אנו ממליצים לבחון היטב את האפיק הראוי לחברה/ליחיד בטרם נקיטת הליכי חדלות פרעון, שכן ישנם צעדי מנע אפקטיביים, ודגמת הסדר נושים באמצעות תיקון 4 לחוק.

אם אתם או החברה בבעלותכם מצויים במערבולת עסקית, עו"ד גיא סרוסי עומד לרשותכם, כדי להחזיר אתכם למסלול באחריות הנדרשת. יחד נצלח את המשבר אליו נקלעתם, תוך הגנה מפני הנושים השונים.

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

משרדנו מתמחה בייעוץ משפטי בנושא חדלות פרעון

מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים