הגשת ערר על דחיית בקשה לקבלת רישיון נשק

הגשת ערר על דחיית בקשה לקבלת רישיון נשק

מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" חלה עלייה משמעותית בבקשות לקבלת רישיון נשק. עשרות אזרחי ישראל כבר התחמשו בנשקים.

אולם, על אף ההקלות הצפויות במתן רישיון, וההתחמשות ההמונית- עדיין ישנן בקשות שנדחות.

גם הבקשה שלכם נדחתה?

הסיבות לדחייה זו, עשויות להיות טכניות ולנבוע בעיקר מאי עמידה באחד התבחינים של האגף לרישוי כלי ירייה. במידה והגשתם בקשה וזו נדחתה, הנה כל מה שכדאי לדעת על ליווי וסיוע משפטי בהגשת ערר רישיון נשק.   

איך מקבלים רישיון נשק?

אדם פרטי המבקש להוציא אישור לנשיאת נשק אישי, נדרש לעמוד במספר דרישות סף ולהיכלל באחד מ-18 התבחינים שנקבעו על ידי המשרד לביטחון לאומי.  התבחינים, הם רשימה סגורה של נסיבות דוגמת מקום מגורים, צורך מקצועי או עיסוק שעמידה באחד מהם מהווה תנאי לקבלת רישיון לנשיאת נשק. חשוב לדעת כי לאחרונה, שינה השר לביטחון לאומי את התבחינים על מנת להקל על אזרחים נוספים בתנאים לקבלת רישיון נשק.

לאחר שמגיש הבקשה בדק את זכאותו וככל שהוא עומד באלו, הוא נדרש לצרף מסמכים רלוונטיים, לשלם אגרה ולהגיש את הבקשה באופן מקוון באמצעות אתר האינטרנט של האגף לרישוי כלי ירייה.

מה יכולה להיות הסיבה לדחיית הבקשה?

לעיתים, על אף שהמבקש עומד ברף הנדרש לקבלת רישיון, בקשתו עשויה להידחות מסיבות שונות. העיקרית מבינהן היא אי עמידה בתבחינים. כפי שציינו קודם, תבחינים אלו נוגעים בעיקר לאזור, עיסוק או צורך מקצועי. דוגמה לכך היא עבודה או מגורים בישוב זכאי כהגדרתו בתקנות. כך לדוגמה אדם שעיסוקו הוא שינוע סחורה באזורים שחלקם בעלי סיכון ביטחוני, יימצא על פניו זכאי לפי התבחינים (זאת ככל שהוא עומד בתנאי הסף) ואולם, לעיתים עשויה להידחות בקשתו, בשל סיבות טכניות בעיקר.

הגשת ערר על דחיית בקשה לרשיון לנשק

במידה והגשתם בקשה וזו נדחתה. ישנן מספר אפשרויות שעומדות בפניכם כאשר המרכזית מבינן היא הגשת ערר לאגף לרישוי כלי ירייה שייבחן על ידי הממונה. ראשית, חשוב לדעת שאת הערר ניתן להגיש רק לאחר שהתקבלה הודעת ביטול או דחייה מפקיד הרישוי. 

במידה וזו התקבלה, יש להוריד מאתר האינטרנט של האגף לרישוי כלי ירייה טופס בקשת ערר ולמלא אותו בכתב יד. בטופס יש לציין את סוג הערר (דחיית בקשה לקבלת נשק, חידוש או שינוי נשק), לציין את נימוקי הרשות המוסמכת לדחיית הבקשה ולפרט את הסיבות לקבלת הבקשה במסגרת הערר. בתחתית מסמך הערר ונימוקיו, יש לצרף חתימת עורך דין שמאשרת כי מגיש הבקשה הצהיר כי כל הפרטים שהובאו נכונים וכי הוא דובר אמת. את המסמך יש לסרוק ולשלוח בצירוף מסמכים רלוונטיים נוספים ולשלוח למרכז שירות ומידע של האגף לרישוי כלי ירייה.

לאחר שליחת הערר, הוא יידון על פי הנימוקים המפורטים בו והמסמכים שצורפו לבקשה. בהתאם לכך, יוכל מגיש הבקשה לבקש להופיע בפני הממונה לשימוע בערר לפני מתן ההחלטה. ההחלטה, תינתן בפרק זמן של 45 ימים מקבלת המסמכים ותהיה סופית. במידה והמבקש יהיה מעוניין לערער גם עליה, יועבר הליך הערעור לבית המשפט שלו הסמכות לדון בבקשות מעין אלו.

חליפה ועניבה רשמי עורך דין גיא סרוסי

למה חשוב להיעזר בעורך דין בהגשת ערר

בימים בהם עולה הביקוש לקבלת היתר פרטי לנשיאת נשק ולכן ישנה חשיבות רבה בהגשת בקשה באופן מהיר ומדויק. בשלב הגשת הבקשה, ביכולתו של עורך הדין לסייע בבדיקת הזכאות ובאיסוף המסמכים. כאשר מדובר בערר, החשיבות של הסתייעות בשירותיו של עורך דין עולה, בין היתר משום שהחלטת הממונה בערר היא סופית ולכן, איסוף המסמכים וניסוח הנימוקים באופן בהיר ומדויק יסייע בשקילת הבקשה מחדש ובהתאם גם יגדיל את הסיכויים לקבלת רישיון הנשק. 

מעוניינים להגיש ערר ולא יודעים מאיפה להתחיל?

משרדנו מתמחה בייעוץ ומתן מענה משפטי מהיר ואפקטיבי בכל הנוגע לקבלת רישיון נשק, חידושו וערר במקרה של דחייה או ביטול בקשות הנוגעות לרישיון להחזקת נשק. לכל שאלה בנושא רשיון לנשק, פנו אלינו היום ועו"ד גיא סרוסי יהיה זמין עבורכם לכל שאלה.

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

משרדנו מתמחה בייעוץ משפטי בנושא רישיון לנשק

מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים