הליך גילוי מרצון למשקיעים וסחורים משקיעים וסוחרים גם בבורסת ביננס

הליך גילוי מרצון למשקיעים וסוחרים בינאנס

אם השקעתם או סחרתם בביטקוין, איתריום, או כל אלטקוין אחר, בבורסות ידועות כמו ביננס או בבורסות מבוזרות, הליך גילוי מרצון שעתיד לצאת בספח הקרוב, או ההזדמנות שלכם להוריד את רשות המיסים מהגב שלכם. איך? כל הפרטים במאמר הבא.

מהו הליך גילוי מרצון

הליך הגילוי מרצון הוא הליך שרשות המיסים משתמש לעיתים רחוקות מאוד, והוא נחשב להזמדנות למי שיש לו רווחים לא מדווחים הן בשקלים והן במטבעות קריפטו.

מטרת ההליך– לאפשר לנישומים שלא דיווחו על הכנסותיהם בעבר, לפנות באופן יזום לרשות המיסים, ולהסדיר את חבות המס שלהם. בענין זה חשוב להדגיש, הימנעות מדיווח על הכנסה מהווה עבירה פלילית לפי פקודת מס הכנסה.     

מה המשמעות?

תושב ישראל שהפיק רווח – בין מעבודה ובין מהשקעה – ולא דיווח לרשות המיסים, עשוי למצוא עצמו ניצב בפני כתב אישום בנוסף לקנסות וסנקציות אזרחיות שיוטלו עליו.

הליך הגילוי מרצון נועד לאפשר לאותם נישומים לפנות ביוזמתם ולדווח לרשות המיסים על הכנסותיהם, תוך קבלת חסינות מהעמדה לדין פלילי, וללא קנסות.

בפעם הקודמת שהליךל גילוי מרצון הופק על ידי רשות המיסים- הוא היה אנונימי ואפשר לאנשים שרצו לדווח, שלא להיחשף עד לתשלום המס.

למה משקיעים במטבעות דיגיטליים צריכים גילוי מרצון

אם השקעתם במטבעות קריפטוגרפיים, ביטקיון, אתריום, או כל מטבע אחר, ולא דיווחתם לרשות המיסים על הכנסותיכם, אתם לא לבד.

עשרות או מאות אלפי ישראלים הצטרפו בשנים האחרונות לטרנד העולמי של השקעה במטבעות דגיטליים. רובם המכריע לא דיווח מעולם על ההכנסות אותם הפיקו מהשקעה ומסחר במטבעות הקריפטוגרפיים.

הנגישות של זירות המסחר למטבעות דיגטליים, ובראשן בורסת ביננס שאף תפעלה אתר ייעודי בעברית (עד לסגירתו בעקבות התערבות רשות שוק ההון), גררו מאות אלפי ישראלים להתנסות בהשקעה ומסחר מטבעות דיגטליים מסוגים שונים.

עד היום נמנעה רשות המיסים מפעילות חקירה ואכיפה מכוונת כנגד אותם משקיעים, מתוך הבנה שמדובר באוכלוסיה נורמטיבית, ושחלק ניכר ממנה כלל לא היה ער לחובת הדיווח על השקעתו בתחום הקריפטו. אלא, שגישה זו עתידה להשתנות.

ניסיון העבר מלמד, כי רשות המיסים תאפשר ותעודד הסדרת הדיווח על אותם רווחים שהופקו מהשקעותיהם במטבעות הדיגטליים במסגרת נוהל גילוי מרצון ותמנע מפעולות אכיפה יזומות לתקופה קצובה. לאחר שייסגר חלון ההזדמנויות לגילוי מרצון, תשנה רשות המיסים את הגישה, ותחל בפעולות אכיפה מסוגים שונים, מתוך הבנה שאותם משקיעים שלא ניצלו את חלון ההזדמנויות, ולא הסדירו את חבות המס שלהם ביוזמתם, לא יעשו כן בעתיד, ובכך יהפכו ליעד מועדף מבחינת רשות המיסים.

מה המיסוי על מטבעות דיגטליים

רווח מהשקעה במטבעות דיגטליים, בזהה לרווח מהשקעה במניות, נחשב "רווח הון" החייב במס בשיעור של 25%, ובלבד שמדובר אכן בהשקעה, ולא בפעילות עסקית (שאז מדובר בהכנסה החייבת במס שולי, בשיעור משתנה בהתאם למדרגות המס הרלבנטיות).

בהתאם לעמדת רשות המיסים, כפי שבאה לידי ביטוי בחוזרים מקצועיים שהתפרסמו על ידה, כל החלפת מטבע מהווה אירוע מס בפני עצמו. המשמעות האופרטיבית היא, שכל עסקה מסגרתה המרתם מטבע מסוג אחד במטבע מסוג אחר מהווה עסקה החייבת בדיווח ותשלום מס. כך לדוגמה, אם החלטתי להחליף את הביטקיון שבו החזקתי במטבעות איתריום, רשות המיסים רואה בכך עסקה שבה מכרתי את הביטקיון ואז רכשתי את איתריום, למרות שבשום שלב לא קיבלתי לידי פיאט.

מכאן, שבהתאם לעמדת רשות המיסים, בין אם משכתי את הכספים אותם השקעתי במטבעות דיגיטליים מפיאט, ובין את הכסף שלי היה ונותר ביננס או בכל זירת מסחר אחרת, עצם העובדה שהמרתי מטבע מסוג אחד במטבע אחר, די בה כדי לחייב אותי בדיווח על העסקה ותשלום המס הנגזר ממנה.

אמנון סמרה חליפה

מדוע הליך גילוי מרצון רלוונטי דווקא עכשיו?

 מזה תקופה ארוכה שרשות המיסים מבקשת לפרסם נוהל חדש לגילוי מרצון, אך נתקלת בהתנגדות מצד משרד המשפטים. לאחרונה, בשל הגרעון העמוק אליו נקלענו בעקבות מלחמת חרבות ברזל, התגבר הלחץ על הגדלת הכנסות המדינה ממיסים.     
מנהל רשות המיסים עצמו, מר שי אהרונוביץ, הכריז בכנס מקצועי של בכירי העוסקים התחום, כי נוהל גילוי מרצון חדש יפורסם עד לחג הפסח.

שילוב הלחץ להגדלת הכנסות המדינה ממיסים, במקביל לעליה בשער הביטקיון שסחף אחריו את כל שוק המטבעות הדיגיטליים, מביא עמו חלון הזדמנויות למשקיעים וסוחרים להסדיר את דיווחי המס ותשלום המס שלהם, מתוך הרווחים שנצמחו להם עד היום מפעילותם בתחום.

האם יש חשש לפתיחה בהליכים פליליים נגד מי שפונה לגילוי מרצון

כתנאי בסיסי להליך גילוי מרצון מתחייבת רשות המיסים שלא לעשות כל שימוש במידע שמתקבל במסגרת הנוהל כנגד נישומים שפנו במסגרתו. מכאן שאין בסיס לחשש כאילו פניה לרשות המיסים בנוהל גילוי מרצון תגרור פתיחה בהליכים בעקבות מסירת המידע לרשות המיסים.

בענין זה חשוב להוסיף ולהדגיש, כי פניה לעורך דין לצורך פתיחת הליך גלוי מרצון חוסה תחת חיסיון עורך-דין לקוח, ועל כן עצם הפניה וחשיפת המידע בפני עורך הדין לא זו בלבד שאיננה חושפת אתכם בפני רשות המיסים, אלא מעניקה לכם בטחון מלא כי כל המידע יישאר חסוי, אף אם תבחרו בסופו של יום – מכל סיבה שהוא – שלא לפנות לרשות המיסים בנוהל גילוי מרצון.

לסיכום

עכשיו זה הזמן. רשות המיסים מעניקה חלון הזדמנויות להסדרת הדיווחים ותשלום המיסים על השקעות במטבעות דיגיטליים. נדבקתם בחיידק הקריפטו, הצטרפתם למאות אלפי הישראלים שבחרו להשקיע בתחום, סחרתם באמצעות בורסת ביננס או זירות מסחר נוספות, פנו אלינו ונצלו את חלון ההזדמנויות שמעניקה רשות המיסים להסדרת הנושא, וסלקו את עננת המס מעל ראשיכם.

למשרדנו ניסון עשיר בהליכי גילוי מרצון מזה למעלה מ12 שנים, הן בתחום החשבונות הבלתי מדווחים, והן בתחום הקריפטו. משרדנו מתמחה בליווי משקיעים בהליכי גילוי מרצון ובהגעה להסדרים מול רשות המיסים.

אם אתם מחזיקים במטבעות קריפטו ולא דיווחתם עליהם, ואתם מעוניים לקחת חלק בהליך גילוי מרצון, צרו איתנו קשר היום.

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

משרדנו מתמחה בייעוץ משפטי בנושא מטבעות קריפטוגרפים

מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים