משיכת ביטקוין לחשבון בנק

משיכת ביטקוין לחשבון בנק

שוק המטבעות הדיגיטליים, נכנס לחיינו בעשור הקודם ומאז עבר שינויים רגולטוריים רבים. אם בעבר אלו שביקשו להמיר את המטבעות הקריפטוגרפים שבבעלותם לכסף, נתקלו בקשיים רבים בהפקדתם לחשבונות הבנק, כיום קיימות הקלות אשר מאפשרות לפדות נכסים אלו. ואולם, אדם המבקש למשוך מטבעות קריפטוגרפים לחשבון הבנק, יידרש להגשת חוות דעת של עורך דין או רואה חשבון מומחה וכן מסמכים רבים ולדווח על ההכנסה לרשויות המס בישראל, ולא- הוא עשוי להיקנס או לעמוד בפני הליכים פליליים. 

המרת ביטקוין או מטבעות קריפטוגרפים אחרים ומימושם

מטבעות קריפטוגרפים, הם נכסים דיגטיליים בעלי ערך שמבוססים על טכנולוגיית בלוקצ'יין ואינם תלויים בגופים בנקאיים, להיפך הם קוראים תיגר עליהם. המרה או מימוש נכסים קריפטוגרפים מהווה פעולה של מכירת הנכס תמורת שקלים, דולרים, אירו או כל מטבע אחר אשר מוגדרים בעולם הקריפטו כ"פיאט" (Fiat). המימוש, מהווה אירוע מס אותו שעל רווחיו יידרש בעל המטבעות הקריפטוגרפים לדווח לרשות המיסים.

הרגולציה על מטבעות קריפטו

ההתייחסות הרגולטורית למטבעות הקריפטו, עברה שינויים רבים ב-15 השנים האחרונות בעיקר בתחום המיסוי. לפני עשור, הגדיר מס ההכנסה האמריקאי (IRS) את המטבעות הקריפטוגרפים כנכס ולא כמטבע, הגדרה אשר אומצה בישראל. לאור זאת, כל מימוש ומכירה של מטבעות קריפטו יוכר כרווחי הון שחייבים בדיווח ובתשלום מס של 25%.

לצד זאת, במשך שנים רבות ההוראות שנוגעות למימוש המטבעות והמרתם לכסף, עמומות ומרבית הבנקים נמנעו מלקבלם. זאת בעיקר לאור הקושי בהתחקות אחר מקורם והחשש של הגופים הבנקאיים מהטלת עיצומים כספיים. לפני כשנה, נכנס לתוקפו התיקון להוראת ניהול סיכוני הלבנת הון ומימון טרור של בנק ישראל (נב"ת 411), אשר קרא לגופים הבנקאיים להפסיק את הסירוב הגורף לקבלת כספי קריפטו ולבחון כל הפקדה באופן פרטני.

איך מתבצעת המרת הכספים לבנק

בהתאם להוראות המפקח על הבנקים וחוק איסור הלבנת הון, מחויבים הבנקים לקבל כספים רק אם אושר כי מקורם ידוע ושהוכח כי אינם ממקום אסור. כלומר, נדרש להתחקות אחר נתיב המטבע- איך הפך הכסף לקריפטו, באיזה בורסות וארנקים היה הביטקוין או המטבעות האחרים והיכן הוא נמצא כיון. למעשה- כל גלגוליו של המטבע החל מרכישתו בעבור כסף ועד לבקשה להמירו חזרה ממטבע דיגיטלי.

לאור הקושי המובנה בקבלת כל המידע לאור העובדה שמדובר בעולם דיגיטלי מוצפן ואנונימי, מוסדות רבים נמנעים מלקבלו. על מנת להבין, מדוע בנקים מקשים על אזרחים להפקיד חזרה כסף שמקורו ממטבעות קריפטו דמיינו כי הוצאתם סכום של כסף מזומן ולאחר תקופה מסוימת אתם מבקשים להחזירו לבנק בסכום כפול. ולכן, עליכם לספק מידע מקיף על נתיב המטבע.

במידה ומדובר בקנייה ומכירה באמצעות גוף מפוקח, הבנק עשוי להקל בהכנסה והוצאת הכספים בכפוף לאסמכתאות שנוגעות לעסקת המכירה ואישור תשלום מס. במקרים בהם הרכישה התבצעה במזומן הסיכוי להכנסת הכסף לבנק אינו גבוה. גם במקרים בהם המטבעות שהו בבורסות שאינן בעלות רגולציה מתאימה, הבנק עשוי לסרב.

במקרים בהם מדובר בסכומים גבוהים- הבנק עשוי לדרוש אישורים נוספים כאשר במקרים בהם מדובר בסכום גבוה עשוי לדרוש בנוסף בדיקת מומחה חיצונית.

בדיקות נוספות שעורך הבנק הוא בחינת מאפייני הסיכון של העסקה. כך לדוגמה מקרים בהם מדובר בעסקאות שנעשו במזומן או במקרים בהם עולה חשש לאי התאמה בין שערי ההמרה למועדי העסקה וכן עסקאות רבות מול גופים שאינם מפוקחים יביאו במרבית המקרים לכך שהבנק יסרב לאשר את קבלת הכספים. בדיקות אלו, נעשות לצד הבדיקות הסטנדרטיות שהן מטרת הפעולה, סכומה, זהות הלקוח והיעד להעברת הכספים.

טרם הפנייה לבנק, חשוב להתייעץ עם עורך דין

הכנסת כסף מקריפטו לבנק לא מסתכמת רק במתן אסמכתאות אלא כוללת היבטים רבים. חשוב לדעת שתיקון הוראות המנהל של המפקח על הבנקים אין פירושם שעל הבנקים חלה חובה לקבל כספים שמקורם בקריפטו ולכל בנק מדיניות משלו.

לפני שאתם הופכים את הקריפטו שלכם לדולרים- התייעצו איתנו, עו"ד גיא סרוסי יוכל לסייע לכם- איזה מטבע להמיר ומתי שכן ישנה משמעות מסויית לאיזה ביטקוין ספציפי תהפכו לשקלים. כך, תוכלו לחסוך כספים משמעותיים מתשלום המס, בייחוד אם מדובר בסכום גבוה.

כמו כן, מקרים בהם עולה חשד לטיבו ומקורו של המטבע עשוי להביא לסגירה אוטומטית של חשבון הבנק. לכן, ככל שמדובר בהכנסת מטבעות קריפטו, חשוב לפנות לעורך דין קריפטו מומחה בעל הכירות עם השוק, בורסות קריפטו והוראות משטר איסור הלבנת הון בישראל ובעולם.

עו"ד גיא סרוסי עומד בראש ועדת המטבעות הקריפטוגרפים של לשכת עורכי הדין, מלווה עשרות משקיעים בשוק הקריפטו ואחראי על אחת אחת מההנזלות המשמעותיות בישראל, מעל 2.5 מיליון דולר במטבעות קריפטוגפרים שנכנסו לבנק הפועלים, קראו כאן.

אנו במשרד עורכי הדין גרי, סרוסי, רשף, סמרה ושות' מלווים את לקוחותינו בהליכים מול הבנקים ורשויות המס ומסייעים בהגשת דיווח איכותי ובשקיפות מלאה על מנת לאפשר ללקוחותינו להינות מהרווחים אותם צברו ולהחזיר את הכסף בבטחה לבנק. 

גיא סרוסי קריפטו

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

משרדנו מתמחה בייעוץ משפטי בנושא מטבעות קריפטוגרפים

מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים