ליווי משפטי לחברה לאחר הקמה

ליווי משפטי לחברה לאחר הקמה

ליווי משפטי לחברה לאחר הקמתה הוא צורך נדרש, בהתאמה ישירה לפעילות החברה. ככל שהחברה תצמח ותגדל יותר, תהיה לה פעילות עסקית גדולה יותר. כפועל יוצא, היא תידרש לליוווי משפטי משמעותי יוצר, כדי לשמור על האינטרסים שלה במסגרת אותן התקשרויות.

מעטפת משפטית שוטפת בין אם בייצוג בהתקשרויות מול ספקים, ניסוח חוזים והתנהלות בין החברה לעובדיה ובין אם בערכאות משפטיות, דורשת ליווי משפטי צמוד. אולם, פעמים רבות, נוטים מקימי החברה לשים דגש על פעילותה העסקית בלבד על מנת לחסוך בעלויות המשפטיות השונות דבר שעשוי להוביל לנזקים והפסדים רבים. הנה כמה דגשים שכדאי לדעת בנוגע לייעוץ משפטי לחברה.

מדוע צריך ליווי משפטי לחברה

עם גדילתה של החברה, גדלים גם מספר ההתקשרויות שלה בין אם מדובר בהתקשרות מול עובדים ובין אם מדובר בשיתופי פעולה מסחריים והתנהלות מול ספקים. מכאן שככל שגדלה פעילותה של החברה, כך גדל גם הפתח לבעיות משפטיות. כשמדובר באתגרים משפטיים, לעיתים קרובות עשויים בעלי החברה כלל לא להיות מודעים אליהם.

ליווי משפטי לחברות

חוסר מיומנות וידע מעשי ותיאורטי בנבכי החוקים והתקנות שרלוונטיים לענייניה המשפטיים של החברה, עשויים לעלות לחברה ביוקר בהמשך ולגרור היתקלויות משפטיות. כך לדוגמה, כריתת חוזה בשווי של מיליוני שקלים מול ספק מבלי שהחברה יצרה לעצמה הגנות משפטיות בהסכם עשוי להגיע בסוף להפסדים כבדים ולעצירת פעילות החברה. גם כאשר לא מדובר בהסכמים, הבחירה לפעול ללא ייעוץ משפטי עשויה להתגלות כ״יקרה״ להוביל לפתיחת אי אילו הליכים משפטיים או מנהליים כנגד החברה.

את הליווי המשפטי לחברות, ניתן לחלק לשני סוגים ייעוץ משפטי בנוגע לחוזים, הסכמים ופעילות שוטפת וייצוג בערכאות שיפוטיות (ליטיגציה). הליווי מתחיל כבר בשלב רישום החברה ובהליכים הבירוקרטיים שנדרשים ממנה לבצע בהתאם לחוקים והתקנות השונות.

ליווי משפטי לחברה יכול להיות במגוון הליכים כאשר המרכזיים מבינם הם:

  1. ייעוץ בסוגיות מתחום דיני החברות
  2. ניסוח הסכמי סודיות והסכמים מסחריים ומעבר עליהם
  3. עריכת חוזים וניהול מו"מ מול צדדים שלישיים
  4. ליווי משפטי בהתמודדות למכרז.
  5. גיבוש אסטרטגיה משפטית ארוכת טווח
  6. ליווי בהתקשרות מול ספקים
  7. ייעוץ וייצוג בסוגיות שנוגעות לדיני עבודה
  8. ליווי בהקמת מיזם/ שותפות
  9. פירוק חברה ומיזוג חברות
  10. ייעוץ בנושאי יחסי עובד מעביד, זכויות עובדים וייצוג בערכאות משפטיות
גיא סרוסי קריפטו

כיצד תדעו מה היקף השירות המשפטי האופטימלי עבורכם?

ראשית, הכול תלוי בגודלה של החברה והיקף הפעילות שלה. ככל שהפעילות העסקית גדולה יותר וישנם יותר ויותר קשרים משפטיים כך תזדקקו להיקף גדול יותר של ייעוץ משפטי. ככל שמדובר בפעולות נקודתיות דוגמת הסכמים, הליכים מנהליים ועוד, כך היקף השירות המשפטי שתזדקקו לו יהיה מצומצם ונקודתי ותוכלו להיעזר בשירותיו של עורך דין למשימות הספציפיות הללו. מהסיבה הזאת, קיימים כיום מודלים שונים של שירותים משפטיים החל מתשלום חודשי קבוע (רטיינר) עבור שירותים משפטיים ועד לתשלום נקודתי עבור פעולות שונות בעבור החברה.

לצד זאת, ככל שמדובר בייצוג בבתי משפט בין אם במקרים בהם החברה נתבעת ובין אם החברה תובעת- השירות המשפטי ועלויותיו יהיו תלויים בתיק עצמו. על כל פנים המלצתנו היא לשכור את שירותיו של  עורך דין שבקיא בכלל ההיבטים המשפטיים עמם מתמודדת החברה לאורך חייה ובעל ניסיון בליווי חברות.

יש לכם חברה ואתם זקוקים לייעוץ משפטי? פנו אלינו

עו״ד גיא סרוסי שותף מייסד במשרדנו, וצוות המחלקה המסחרית, מלווים עשרות חברות בגדלים שונים בפעילותן השוטפת והן בתיקי ליטיגציה. משרדנו מוביל חשיבה משפטית ומסחרית גם יחד, שבדרך כלל חוסכת שעות עבודה רבות ואף מייתרת הליכים משפטיים עתידיים.

במסגרת השירותים שאנו מעניקים, אנו מספקים מענה מקצועי במגוון תחומים לרבות ניסוח וניהול מו"מ בהסכמים וחוזים שוטפים וייצוג בערכאות משפטיות, זאת באמצעות ראייה משפטית רחבה ושילוב של הניסיון שצברנו בעולמות המסחריים, החוזיים והתאגידיים. פנו אלינו ונשמח ולהתאים לכם את השירות המשפטי האופטימלי עבורכם.

צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל  guy@sm-lawyers.co.il עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.

משרדנו מתמחה בייעוץ משפטי בנושא מסחרי

מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד

רוצים לקבל מאיתנו את החדשות והעדכונים הכי חמים בעולם המשפט?

מתחייבים לתוכן משפטי איכותי

מאמרים נוספים